Uozon Postat 8 juli 2013 Postat 8 juli 2013 Jag har tänkt att kanske köpa ett par högtalare för PA men svårt att veta vilka som passar mina behov. Behov Bra ljud Moderna ingångar Tål att spela högt med om man vill Kan användas utomhus dvs. inte ömtåliga Någorlunda portabla Inte kosta en hel månadslön Har kollat in några olika högtalare via prisjakt.se och 4 Sound. Mest Behringer och de verkar ha schyssta priser på sina modeller i all fall. Passade på kolla lite snabbt på 4 Sound för några dagar sen tyckte de flesta högtalare var lite stora. Ett par som passade min budget var Behringer 212XL. Det väger inte heller jättemycket vilket jag gillar. Några tips?
JJRockford Postat 8 juli 2013 Postat 8 juli 2013 Behringer-högtalarna har såvitt jag vet alldeles utmärkt ljud. Det man använt för att pressa priset är nog framför allt kvalitetskontrollen. D v s, är du beroende av att dom ska funka på gig fyra gånger i veckan året om är det nog lönt att satsa på något dyrare. Om ni däremot giggar betydligt mer sällan och tror att en högtalare som plötsligt lägger av inte innebär någon katastrof så är det bara att köra på.
Uozon Postat 8 juli 2013 Trådstartare Postat 8 juli 2013 Behringer-högtalarna har såvitt jag vet alldeles utmärkt ljud. Det man använt för att pressa priset är nog framför allt kvalitetskontrollen. D v s, är du beroende av att dom ska funka på gig fyra gånger i veckan året om är det nog lönt att satsa på något dyrare. Om ni däremot giggar betydligt mer sällan och tror att en högtalare som plötsligt lägger av inte innebär någon katastrof så är det bara att köra på. Okej, ska inte användas 4 ggr i veckan till gig. Men vad framtiden kommer vet man inte men de löser man då,
JJRockford Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Okej, ska inte användas 4 ggr i veckan till gig. Men vad framtiden kommer vet man inte men de löser man då, Precis, att köpa något som täcker upp alla eventuella framtida behov blir nog både svårt och väldigt dyrt 🙂
hegobald Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Försök hitta begagnade Mackie PA monitorer.. Jag har mycket bra erfarenheter av dom. Kan kombineras med sub för större scener http://www.mackie.com/products/speakers/
Uozon Postat 13 juli 2013 Trådstartare Postat 13 juli 2013 Försök hitta begagnade Mackie PA monitorer.. Jag har mycket bra erfarenheter av dom. Kan kombineras med sub för större scener http://www.mackie.co...ducts/speakers/ Tack för tipset men deras produkter ligger lite för högt för min budget. Verkar inte heller finnas mycket på blocket/Tradera.
Guitar Nilsson Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Jag körde nyss mitt enmansband (fläskiga backtrax) utomhus på två 15" toppar o en 18" sub Behringer, Kommer inte ihåg beteckningen men 4Sound har väl en drive på dem nu. De lät förvånansvärt bra.
Uozon Postat 20 juli 2013 Trådstartare Postat 20 juli 2013 Det står mellan Behringer 212XL och Behringer 210D, vilken bör jag ta? Vet att den ena är passiv och den andra är aktiv osv,
Linus Postat 20 juli 2013 Postat 20 juli 2013 Din behovslista är väldigt hård i förhållande till din budget. Är Cromo 8+ för dyra?
Uozon Postat 20 juli 2013 Trådstartare Postat 20 juli 2013 Din behovslista är väldigt hård i förhållande till din budget. Är Cromo 8+ för dyra? Ja om priset som står är per styck. Har tyvärr inte mer än 2600 kronor i budget för detta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.