DonRickardo Postat 8 juli 2013 Postat 8 juli 2013 För er som vill förkovra er så finns det en distanskurs i musikmixning på http://www.natbildarna.nu Kanske kan vara ett kul sätt att få utbyta erfarenheter med andra som har samma intresse. Något att göra när höstmörkret smyger sig på. 🙂
ronnyrydgren (oregistrerad) Postat 27 december 2013 Postat 27 december 2013 hittade precis hit. Fanns inget att anmäla. Är kursen borttagen?
rundgång Postat 22 december 2014 Postat 22 december 2014 Skakar liv i tråden. Jag skulle verkligen behöva få en bas-kurs ...det är ett stoooort ämne men får man de absolut viktigaste bas-kunskaperna så går det att hitta vägar fram själv. Har handlat studios mix-guide men mina koncentrationssvårigheter gör att det bara inte funkar. Mitt muskelminne är lika virilt som min nyfikenhet dock 🙂 Finns oändligt mycket på youtube och kanske någon som kan rekommendera något där? Mycket på tuben är opedagogiskt, för mycket snack om ingenting eller bara för smalt. Kan tänka mig en kurs i dvd:er som finns att köpa med ...gärna då med teman och att det ska vara på bas-nivå. Bläddrat lite i trådar men uppdatera gärna mig då länkar ibland är borta eller att det är opedagogiskt. Jag kanske tror att det är för lätt att hitta en enkel vägledning till att förstå grunderna? Men som sagt ...finns det kurser som ni vet ger något bra så vore jag tacksam om ni kunde höra av er. Bor själv i Jönköping. God Jul på er 🙂
Anders F Postat 22 december 2014 Postat 22 december 2014 (redigerat) Audiomasterclass hade förr iaf kurs i mixning online. Då skulle man mixa så likt producentens mix man bara kunde, skicka in till en lärare som gav dig feedback via mail. Sedan kan jag tipsa om puremix.net där det finns videoguider. På youtube finns klassikern the art of mixing om du inte sett den. I jönköpng tror jag medborgarskolan har öppnat sin studio. Kanske du kan få vara med där när det mixas och spelas in? Är osäker på om det va jönköping dock :-) EDIT: Det heter amplified det medborgarskolan har. Om du kontaktar dem kanske de till och med kan skräddarsy en kurs om ni är några stycken som är intresserade. MVH Anders Redigerat 22 december 2014 av Gizmozis
rundgång Postat 22 december 2014 Postat 22 december 2014 Audiomasterclass hade förr iaf kurs i mixning online. Då skulle man mixa så likt producentens mix man bara kunde, skicka in till en lärare som gav dig feedback via mail. Sedan kan jag tipsa om puremix.net där det finns videoguider. På youtube finns klassikern the art of mixing om du inte sett den. I jönköpng tror jag medborgarskolan har öppnat sin studio. Kanske du kan få vara med där när det mixas och spelas in? Är osäker på om det va jönköping dock :-) EDIT: Det heter amplified det medborgarskolan har. Om du kontaktar dem kanske de till och med kan skräddarsy en kurs om ni är några stycken som är intresserade. MVH Anders Tackar å bockar för info. har mailat så får vi hoppas att det startar igång något !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.