Jump to content
Annons

Köpa Squier eller Fender?


Unicron

Recommended Posts

Har tänkt sälja min ESP/LTD H-351FR snart och har tänkt införskaffa en Tele. Pga flytt så har jag inte hur mycket pengar som helst att lägga så tänkte se om det är mer värt att satsa på Squiers högsta serier eller Fenders lägsta? Har kollat på Fenders Modern Player-serie och dem verkar intressanta.

Någon som har lite mer erfarenhet/input?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Squiers dyraste (classic vibe?) är byggda i samma fabrik som fienders modern player om jag inte missminner mig. Så det är nog mer en fråga om känslan på halsen och funktioner än om byggkvalité. Väldigt prisvärda gitarrer i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Squiers dyraste (classic vibe?) är byggda i samma fabrik som fienders modern player om jag inte missminner mig. Så det är nog mer en fråga om känslan på halsen och funktioner än om byggkvalité. Väldigt prisvärda gitarrer i övrigt.

Okej, låter ju inte orimligt alls! Ska kolla upp mer om Classic vibe-serien med! Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, låter ju inte orimligt alls! Ska kolla upp mer om Classic vibe-serien med! Tack för svar!

Jag har en squier bas från vintage modified serien. Den är otrolig för priset jag fick ge för den. De ligger nog i samma kategori som classic vibe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Classic Vibe tele och den är helt okej! Jag får dock inte riktigt den där dyrhets känslan över halsen men jag råder dig till att testa och jämför!

Är mycke gitarr för pengarna ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...