laxlaxlax Postat 5 juli 2013 Dela Postat 5 juli 2013 Tjena, Fruktansvärt frustrerande fel, vore väldigt tacksam för hjälp: När jag exporterar en ljudfil från nuendo ( har valt mp3 och audio, båda med olika bitrate och samplingsfrekvens.. ) så kommer inte det jag gjort i nuendo respektive reason i takt! Eftersom jag kör det i rewire så är ju locators för exporten satt på samma ställe.. Någon som stött på liknande? Vänligen, Lax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 5 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 5 juli 2013 Givetvis ligger bitarna i synk när jag spelar upp låten i programmet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 5 juli 2013 Dela Postat 5 juli 2013 Tror Assar hade liknande problem med Cubase. Har du upptaderat Rewire till senaste version? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mixtur Postat 5 juli 2013 Dela Postat 5 juli 2013 Kör man off-line bounce fik man ofta problem förr, t.ex. att samplers inte hann ladda in samplingar i tid. Hittar du ingen lösning brukar det kunna lösas med en realtime bounce istället. Gissar att reason t.ex har en buffert som inte nuendo identifierar vid export eller något sådant /J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 5 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 5 juli 2013 Tack för svar J, Blev samma problem vid realtime export. Jag fick en fungerande fil efter att ha: * fällt in fem sekunder till tystnad i början, flyttat alla locators och valde ogg vorbis som format. Nåt hjälpte. Lax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 juli 2013 Dela Postat 6 juli 2013 Jag vet en Rewire-miss, att första midinoten kan komma försent ifall man börjar på takt 1. Därför börjar jag av vana mina Cubaseprojekt i takt 5. Däremot ska det aldrig hamna ur synk!?! Låter riktigt mysko. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.