laxlaxlax Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 Tjena, Fruktansvärt frustrerande fel, vore väldigt tacksam för hjälp: När jag exporterar en ljudfil från nuendo ( har valt mp3 och audio, båda med olika bitrate och samplingsfrekvens.. ) så kommer inte det jag gjort i nuendo respektive reason i takt! Eftersom jag kör det i rewire så är ju locators för exporten satt på samma ställe.. Någon som stött på liknande? Vänligen, Lax
laxlaxlax Postat 5 juli 2013 Trådstartare Postat 5 juli 2013 Givetvis ligger bitarna i synk när jag spelar upp låten i programmet..
drloop (oregistrerad) Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 Tror Assar hade liknande problem med Cubase. Har du upptaderat Rewire till senaste version?
mixtur Postat 5 juli 2013 Postat 5 juli 2013 Kör man off-line bounce fik man ofta problem förr, t.ex. att samplers inte hann ladda in samplingar i tid. Hittar du ingen lösning brukar det kunna lösas med en realtime bounce istället. Gissar att reason t.ex har en buffert som inte nuendo identifierar vid export eller något sådant /J
laxlaxlax Postat 5 juli 2013 Trådstartare Postat 5 juli 2013 Tack för svar J, Blev samma problem vid realtime export. Jag fick en fungerande fil efter att ha: * fällt in fem sekunder till tystnad i början, flyttat alla locators och valde ogg vorbis som format. Nåt hjälpte. Lax
Linus Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Jag vet en Rewire-miss, att första midinoten kan komma försent ifall man börjar på takt 1. Därför börjar jag av vana mina Cubaseprojekt i takt 5. Däremot ska det aldrig hamna ur synk!?! Låter riktigt mysko.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.