Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Letar efter "tung bluesmusik" som sagt, blev tagen av Curtis Stigers cover av "John the Revelator" till serien Sons of Anarchy (link nedan) och har dÄ den som referens.

Cash har ett par tunga lÄtar med, men skulle vilja ha tips pÄ fler artister osv.

Tackar pÄ förhand.

Annons
Postat

Depeche Modes industrielektroblues-version av John The Revelator Àr riktigt fet. och tung.

Japp. hittade pĂ„ genrenamnet sjĂ€lv. 😑

Postat

Depeche Modes industrielektroblues-version av John The Revelator Àr riktigt fet. och tung.

Japp. hittade pĂ„ genrenamnet sjĂ€lv. 😑

Hah, jo men inte riktigt det jag Àr ute efter, vill ha nÄgot mer "rÄare".

Tack iaf för responsen!

Postat

Hej, hej!

Har du hört Jamie N Commons nÄgon gÄng? Fastnade helt och hÄllet för honom första gÄngen jag hörde The Preacher.

Har alltid gillat blues och speciellt den rÄa och/eller dramatiska varianten. Gillar helt klart "gospelblues" ocksÄ och om du kÀnner dig mogen för det borde du lyssna pÄ Tom Jones gospelskiva Praise & Blame. Testa att börja med Lord Help och eventuellt Did Trouble Me om du gillar bluesgospelgrejen. Utan tvekan en av de skivor jag lyssnat allra mest pÄ genom Ären.

Btw! Gov't Mule har gjort en helt fantastisk version av John the Revelator ocksÄ, kolla in den. Annars Àr vÀl Clutchs senaste skittung blues, typ Electric Worry.

Postat

Lousian red - Alabama train , Howlin wolf - Smokestack lightning , Fleetwood mac - no place to go , Compulsive Gamblers - Rock n roll nurse, The Doors - maggie mcgill , Savoy brown - Shot in the head , Ten years after - Spoonful.

DĂ€r har du ett urval av blueslĂ„tar jag definierar som "tunga". Hoppas nĂ„gon av dom trĂ€ffar rĂ€tt 🙂

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

iofs inte blues men blev sÄ possitivt överaskad av den hÀr versionen av den gamla dÀngan som kan kÀnnas lite uttjatad ibland. Men Joe Bonamassa cool cat verkligen och bruden sjunger bra

hÀr Àr det blues som fan med lite knÀtofs och irlÀndskt

Redigerat av Burnin Sven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.