Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

kör med pc och cubase 7, men är lite småsugen på nästa ipad, som väl ska släppas snart...

hur är det med kompatibiliteten där tro?

det finns ju en hel drös med användbara och roliga musikappar till ipad och jag funderar alltså på om det ev skulle funka att jobba fram idéer osv i ipad, för att sedan importera dom till cubase 7 på min pc!?

har testat några musikappar på android och tycker det är väldigt roligt att utnyttja tekniken, när man inte sitter hemma vid datorn, men tyvärr ligger ju android en bra bit efter apple (än iaf), när det gäller musikappar, så det är därför jag överväger ipad!

Annons
Postat

Det finns Cubasis till Ipad som är Cubase Ipad version. Den är helt kompatibel med Cubase 7. Så det är en bra start. Kör igång en ide på "paddan" och sedan importera projektet i Cubase på pc utan att behöva tänka på att spara ner i speciellt format...

• Gilla 1
Postat

Det finns Cubasis till Ipad som är Cubase Ipad version. Den är helt kompatibel med Cubase 7. Så det är en bra start. Kör igång en ide på "paddan" och sedan importera projektet i Cubase på pc utan att behöva tänka på att spara ner i speciellt format...

Funkar det lika bra om man har Cubase 6.5?

• 2 veckor senare...
Postat

Det skall det göra....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.