Jump to content
Annons

Country är ju fan helt underbart!


Växjölirarn

Recommended Posts

Trodde aldrig denna dag skulle komma...

Har alltid varit rock och metal intresserad men börjar tycka modern tung metal låter mer och mer skräp samtidigt som jag sneglar mot lite äldre rock som jag alltid annars tyckt varit mesig. Gillar inte "crunch" ljud alls!

Men idag tog jag steget och provade lite country-licks...

Satan vilken spelglädje och härligt flow! Finns en blind tjock snubbe som lirar som en gud, jävlar vad det svänger!

Nu är jag fan sugen på att köpa single-coil-telecaster och ut och köra line-dance på helgerna!

Country is the shit! Kul att spela något helt annorlunda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej hej hallå dagboken! 😉

Nej, men skämt å sido så är det trevligt när man upptäcker att man har bredare musiksmak än vad man trott. Kanske är det en ålders- och/eller utvecklingsgrej också.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag var metalskalle i tonåren men har alltid lyssnat på en jäkla massa annat också, även om det var som att komma ut ur garderoben att säga det högt och offentligt. Numera har jag inga hämningar och det är kul att dina verkar släppa en aning också! 😆

Det är inte så fantastiskt gitarrlir, men rekommenderar ändå Luke Bryans skiva Tailgates & Tanlines. Helt fantastiskt producerat och appellerar mycket till hårdare rock.

Redigerat av Nemo2060
Link to comment
Dela på andra sajter

Mäker att med åren så mjuknar smaken mer och mer, spelar gärna country-influerad pop numera:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite hästjazz i lagom doser är väl inte fel, men det för mig räcker det efter ett par låtar, så det är inte riktigt min bag...

Det är däremot alltid kul när någon lyckas vidga sina vyer och hittar "ny" musik, så det är bara att gratulera när det händer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var metalskalle i tonåren men har alltid lyssnat på en jäkla massa annat också, även om det var som att komma ut ur garderoben att säga det högt och offentligt. Numera har jag inga hämningar och det är kul att dina verkar släppa en aning också! 😆

Det är inte så fantastiskt gitarrlir, men rekommenderar ändå Luke Bryans skiva Tailgates & Tanlines. Helt fantastiskt producerat och appellerar mycket till hårdare rock.

Alltså... det där klipet du länkade till är sån jävla bra musik! Så jävla fett sväng samtidigt som det är lite "modernare"!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Mäker att med åren så mjuknar smaken mer och mer

Ja så brukar det vara. Fast med mig är det tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk är rätt olika när det gäller det här. Själv har man aldrig haft hämningar för nån musik man gillat eller spelat. Men märkt desto tydligare hur mycket folk varit mer enkelspåriga, liksom lyft konfunderat på ögonbrynen åt en, medan äldre tycktes ha gjort sig av med det där.

Man har känt sig lite utanför ibland. Så när nån skriver såhär, så .. det känns bra 🙂 Fram med instrumentet och njut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...