Modern Rockstar Postat 3 juli 2013 Postat 3 juli 2013 HallĂ„! đ ĂvervĂ€ger att köpa UAD-2 Satellite dĂ„ det speciellt Ă€r pluginsen som medföljer jag Ă€r mest intresserad utav. Nu Ă€r frĂ„gan, vill sĂ„klart komma undan sĂ„ billigt sĂ„ möjligt men endĂ„ kunna anvĂ€nda skiten utan krĂ„ngel, hur mycket klarar UAD-2 satellite DUO av egentligen? Hur vet jag om den rĂ€cker för mig eller om jag behöver köpa UAD-2 Satellite QUAD? Guld till alla svar đ
D200 Postat 3 juli 2013 Postat 3 juli 2013 HÀr har du en "instance chart" som kanske kan hjÀlpa dig lite. http://www.uaudio.com/support/uad/compatibility/instance-chart.html
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 juli 2013 Postat 3 juli 2013 StÀll dig frÄgan om det Àr vÀrt det. Det Àr verkligen inte billigt med korten och pluggarna Àr lika dyra som andra pluggar. och deras pluggar Àr inte bÀttre Àn andra natives....idag dvs. Jag vet, har haft ett UAD. Men men om du verkligen vill sÄ...
KillwithSkill Postat 3 juli 2013 Postat 3 juli 2013 Dom Ă€r tom dyrare Ă€n andra. Dels ska du betala för hĂ„rdvara som gör algorithmberĂ€kningarna precis som vilken annan propp som helst. Svindyr nördig dongel. Visst, dom gör bra pluggar men dom börjar bli som waves har vart i alla Ă„r, dom gör Ă€ven skit. Anledningen till att en annan kör med UAD Ă€r för att mĂ„nga av pluggarna efterliknar dom roliga effekterna som typ gamla reverb, delayer och modulationsburkar. EQ-pisset som dom har mest av Ă€r bara bortkastat. Ăven om nu neve-klonen Ă€r bra. BĂ„de ssl och tc har slutat med hĂ„rdvara och lĂ„ter datorn göra jobbet, native.
Modern Rockstar Postat 3 juli 2013 TrĂ„dstartare Postat 3 juli 2013 Instance chart gav svar pĂ„ tal! PĂ„ tal om det Ă€r vĂ€rt det eller ej, sĂ„ Ă€r det sĂ„klart en bra frĂ„ga. Speciellt nĂ€r det i nulĂ€get endast de medföljande pluginsen som jag Ă€r intresserad utav i nulĂ€get, och dĂ„ kĂ€nns det surt att behöva köpa en dyr hĂ„rdvara ocksĂ„. Hmm... đ
Ghostmaster Postat 22 juli 2013 Postat 22 juli 2013 Har sjÀlv precis hakat pÄ UAD tÄget med ett octo custom kort, just nu sÄ var det extra "förmÄnligt" dÄ man fram till september/oktober fpr med pluggar för dryga $1000, plus att jag valde custom sÄ kan jag vÀlja ytterligare 3 st valfira effekter för dryga $1000, vilket i egentligen innebÀr att jag inte betalat alls för kortet, men betalt fullt pris för de effekter som följer med och jag sjÀlv valt. KÀnns som en ganska bra deal om man har pengarna
Filmtoken Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Om det Àr pluginsen som medföljer du Àr mest intresserad av, rÀcker en Duo gott och vÀl. Det Àr mer de senare, dyrare pluggarna som börjar knapra ivÀg pÄ mer datorkraft Àn sÄ. (Jag körde de medföljande pluggarna pÄ en fjÀrdedels DUO, way back when - och det funkade alldeles utmÀrkt Àven med EMT Plate 140 inslÀngt.) NÀr det gÀller kvalisorten Àr det mycket tycke och smak. SjÀlv tycker jag fortfarande att mÄnga UADpluggar smiskar fingrarna av sina Waves-motsvarigheter. Precis som jag tycker att Korg lÄter bÀttre Àn Roland. To each his own ;-) Your mileage will vary.
Terror Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Vill ta tillfĂ€lle i akt och dela den hĂ€r. Kolla in det innan du köper đ Du har rĂ„d att avvara 5 min. Ă€ven om det handlar om hĂ„rdvara, sĂ„ Ă€r det exakt samma sak nĂ€r det kommer till plugins.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.