Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå! 🙂

Överväger att köpa UAD-2 Satellite då det speciellt är pluginsen som medföljer jag är mest intresserad utav.

Nu är frågan, vill såklart komma undan så billigt så möjligt men endå kunna använda skiten utan krångel, hur mycket klarar UAD-2 satellite DUO av egentligen? Hur vet jag om den räcker för mig eller om jag behöver köpa UAD-2 Satellite QUAD?

Guld till alla svar 🙂

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ställ dig frågan om det är värt det. Det är verkligen inte billigt med korten och pluggarna är lika dyra som andra pluggar. och deras pluggar är inte bättre än andra natives....idag dvs. Jag vet, har haft ett UAD. Men men om du verkligen vill så...

Postat

Dom är tom dyrare än andra. Dels ska du betala för hårdvara som gör algorithmberäkningarna precis som vilken annan propp som helst.

Svindyr nördig dongel.

Visst, dom gör bra pluggar men dom börjar bli som waves har vart i alla år, dom gör även skit.

Anledningen till att en annan kör med UAD är för att många av pluggarna efterliknar dom roliga effekterna som typ gamla reverb, delayer och modulationsburkar.

EQ-pisset som dom har mest av är bara bortkastat. Även om nu neve-klonen är bra.

Både ssl och tc har slutat med hårdvara och låter datorn göra jobbet, native.

Postat

Instance chart gav svar på tal!

På tal om det är värt det eller ej, så är det såklart en bra fråga. Speciellt när det i nuläget endast de medföljande pluginsen som jag är intresserad utav i nuläget, och då känns det surt att behöva köpa en dyr hårdvara också. Hmm... 😠

• 3 veckor senare...
Postat

Har själv precis hakat på UAD tåget med ett octo custom kort, just nu så var det extra "förmånligt" då man fram till september/oktober fpr med pluggar för dryga $1000, plus att jag valde custom så kan jag välja ytterligare 3 st valfira effekter för dryga $1000, vilket i egentligen innebär att jag inte betalat alls för kortet, men betalt fullt pris för de effekter som följer med och jag själv valt. Känns som en ganska bra deal om man har pengarna

• 2 veckor senare...
Postat

Om det är pluginsen som medföljer du är mest intresserad av, räcker en Duo gott och väl. Det är mer de senare, dyrare pluggarna som börjar knapra iväg på mer datorkraft än så. (Jag körde de medföljande pluggarna på en fjärdedels DUO, way back when - och det funkade alldeles utmärkt även med EMT Plate 140 inslängt.)

När det gäller kvalisorten är det mycket tycke och smak. Själv tycker jag fortfarande att många UADpluggar smiskar fingrarna av sina Waves-motsvarigheter. Precis som jag tycker att Korg låter bättre än Roland. To each his own ;-) Your mileage will vary.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.