JesperKarlsson1998 Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Tja, någon som är bra på att redigera låtar. Det är så att jag har en musik grej och jag behöver någon som kan typ redigera åt mig. Eller iafall komma med tips.
hegobald Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Vad menar du med redigera? Menar du mixa eller menar du mastra? Redigera brukar man göra med en text. Välkommen hit för övrigt! 🙂'
Anders F Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 (redigerat) redigera tolkar jag mer som att rensa upp ljudklipp exempelvis. Klippa, fade in/out osv. Är det detta du menar? MVH Anders Redigerat 2 juli 2013 av Gizmozis
Teo Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Får en stark känsla av att det är regi (regissera) som det frågas om? Du har en hook, en tanke, lite text. Hur blir det en låt etc... ?
JesperKarlsson1998 Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 (redigerat) Får en stark känsla av att det är regi (regissera) som det frågas om? Du har en hook, en tanke, lite text. Hur blir det en låt etc... ? Asså mixa om det låter bättre? Vad menar du med redigera? Menar du mixa eller menar du mastra? Redigera brukar man göra med en text. Välkommen hit för övrigt! 🙂' Mixa 🙂 Redigerat 2 juli 2013 av JesperKarlsson1998
JesperKarlsson1998 Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Asså mixa om det låter bättre? Mixa 🙂 Haha vet, stavade lite fel märkte jag my bad! 😛 Vad menar du med redigera? Menar du mixa eller menar du mastra? Redigera brukar man göra med en text. Välkommen hit för övrigt! 🙂' Asså menar typ mixa så att det låter bra
Anders F Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Jag mixar musik, vad är det för typ av musik? Dock kan jag inte eta några jobb just nu då jag ska uppgradera studions mjukvara och hårdvara precis till pro tools HDX. MVH Anders
JesperKarlsson1998 Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Jag mixar musik, vad är det för typ av musik? Dock kan jag inte eta några jobb just nu då jag ska uppgradera studions mjukvara och hårdvara precis till pro tools HDX. MVH Anders Ah okej, asså det är en sång grej. Asså kan inte sånt här o så.
Anders F Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Är det bara sångspår du vill ska mixas? till vad? färdiginspelad musik? Har lite svårt att hänga med exakt vad det är du eftersöker för tjänst. Bara för att förtydliga olika faser. redigering - klippa i ljud, tajta till inspelning, skapa fade in och fade out osv. Mixa- allt är färdigt inspelat, helst redigerat och mixaren får alla kanalerna att sitta ihop och skapa helheten som sedan kommer ut på skiva eller skickas till mastring. MVH Anders
SadamJR Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Ah okej, asså det är en sång grej. Asså kan inte sånt här o så. Har du gjort någon typ av inspelning? Har du något du kan lägga upp här?
Signia Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Tycker det låter som Jesper menar att han söker nån som i allmänhet kan "fixa till" det han har gjort, så det låter bra, eller i alla fall bättre.
JesperKarlsson1998 Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Tycker det låter som Jesper menar att han söker nån som i allmänhet kan "fixa till" det han har gjort, så det låter bra, eller i alla fall bättre. Haha jah exakt vad jag menar 😄 Har du gjort någon typ av inspelning? Har du något du kan lägga upp här? Har gjort inspelning men vill inte l'gga upp s[ h'r f;r alla 😄
JesperKarlsson1998 Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Är det bara sångspår du vill ska mixas? till vad? färdiginspelad musik? Har lite svårt att hänga med exakt vad det är du eftersöker för tjänst. Bara för att förtydliga olika faser. redigering - klippa i ljud, tajta till inspelning, skapa fade in och fade out osv. Mixa- allt är färdigt inspelat, helst redigerat och mixaren får alla kanalerna att sitta ihop och skapa helheten som sedan kommer ut på skiva eller skickas till mastring. MVH Anders Yes s[ngsp[r Yes sångspår, redigering dårå
Casperfren Postat 3 juli 2013 Postat 3 juli 2013 Ja asså vafan, kan du inte ge lite överblick på din situation, vad har du gjort hittils och varför, vad är slutmålet? och vad är det nu du vill ha hjälp med?
Teo Postat 19 juli 2013 Postat 19 juli 2013 Så jävla otydligt tråd alltså. Skriv vad du vill ha hjälp med... fan spåtant-aura på den här tråden nu
LIIKET Postat 19 juli 2013 Postat 19 juli 2013 LOL! Ska man fråga efter hjälp så kan man väl fan ta reda på vad man vill ha hjälp med först. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.