Jump to content
Annons

Era åsikter om Metallicas "Death Magnetic" från 2008?


Måsart

Recommended Posts

Jag älskar ljudet på den plattan men jag tycker låtarna är lite si och så men så växte jag upp med att lyssna på metal under 80talet. De har ju helt enkelt som vanligt med Rick Rubin gått tillbaka till grunden vad som en gång var. Rick Rubin är enligt mig den största producenten idag (okej delad plats med Eddie Kramer). Metal som är inspelad nu för tiden tycker jag oftast låter skit med klick-trummor och gitarrer utan tryck, bara en massa dist och surr.

Gammal och grå är jag och det är jag glad för! 🙂

Grunden? Digitaldist!?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag älskar That was just your life, broken beat and scared, All nightmare long, Cyanide och Unforgiven III från Death magnetic. Dom är lika bra som 80-tals Metallica tycker jag.

Läste någonstans att James fick sin Flying V från kill em all tiden tillfixad och så använde han den och sin ESP Iron cross när han spelade in Death magnetic. Rick ville ju få Metallica att tänka likadant som dom gjorde på 80-talet.

Jag tycker gitarrerna har fett ljud på skivan men att dom peakar över (eller hur man säger).

Man får fan ont i öronen då man lyssnat genom ett par låtar i rad. Så kanske inte en megamix på skivan!

Metallica har dock alltid haft väldigt analogt ljud i jämförelse mot det mesta av dagens metal som låter som typ midi, för perfekt så det blir tråkigt.

Och tycker att dom gjorde bra när dom höjde tonarterna på låtarna i jämförelse med allt som dom släppt och spelat live efter Loadskivan så James fick skrika hårt och rakt och låta ungefär som han gjorde på Master/Justice/Black

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Metallica har dock alltid haft väldigt analogt ljud i jämförelse mot det mesta av dagens metal som låter som typ midi, för perfekt så det blir tråkigt.

Mycket idag är dödskvantiserat ja och mycket triggade trummor.

Metallica brukar ju spela in sina skivor med en mesa boogie mark iic++

Men gör de det idag ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar ljudet på den plattan men jag tycker låtarna är lite si och så men så växte jag upp med att lyssna på metal under 80talet. De har ju helt enkelt som vanligt med Rick Rubin gått tillbaka till grunden vad som en gång var. Rick Rubin är enligt mig den största producenten idag (okej delad plats med Eddie Kramer). Metal som är inspelad nu för tiden tycker jag oftast låter skit med klick-trummor och gitarrer utan tryck, bara en massa dist och surr.

Gammal och grå är jag och det är jag glad för! 🙂

Det finns ju inte en 80-talsplatta som låter ens i närheten så sönderkomprimerad som denna. Eller det kanske det gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...