Jump to content
Annons

Era åsikter om Metallicas "Death Magnetic" från 2008?


Måsart

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag hamnade i en diskussion om Metallicas "Death Magnetic" i helgen...typ alla har ju en åsikt om den plattan.

Låtmässigt tycker jag att den är helt okej, prodden å andra sidan är ju fullkomligt bedrövlig, snudd på olyssningsbar.

Finns det någon här inne som diggar SOUNDET på plattan? Alltså, oavsett vad ni tycker om låtarna...

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

När jag ska lyssna på den plattan, måste jag lyssna på en Flac version från (Guitar Hero), annars kan jag inte lyssna på den. För mycket clipping.

Om den ändå kunde varit som St. Anger Ljud & Låtmässigt.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Låtarna är som du säger helt ok, vissa t.o.m riktigt bra, ljudet gjorde att jag inte kunde lyssna på den mer än 2-3 ggr. guitar hero versionen är mkt bättre! Rick Rubins slayer produktioner är ju inte kanonkul heller...Johnny cash plattorna gjorde han bra dock, enligt mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låtarna är som du säger helt ok, vissa t.o.m riktigt bra, ljudet gjorde att jag inte kunde lyssna på den mer än 2-3 ggr. guitar hero versionen är mkt bättre! Rick Rubins slayer produktioner är ju inte kanonkul heller...Johnny cash plattorna gjorde han bra dock, enligt mig...

JA Johnny cash skivorna han gjorde är gryyymmma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Låtarna är som du säger helt ok, vissa t.o.m riktigt bra, ljudet gjorde att jag inte kunde lyssna på den mer än 2-3 ggr. guitar hero versionen är mkt bättre! Rick Rubins slayer produktioner är ju inte kanonkul heller.

Gubben har blivit lomhörd på gamla dar. Fattar inte varför han har varit med överhuvudtaget. Sabbar mer än han bidrar. Death Magnetic, ja förutom den överdrivna limiteringen så är mixen riktigt sopig den med. Låter mer som man försökt skapa demo av hela plattan. Virveln låter rent ut sagt för jävligt och på tok för hög. I alla fall i första låten. Kommer inte ihåg hur det var med resten men man ville bara stoppa lyssningen efter första låten pga den jävla virveln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja soundet är ju riktigt rötet. Förstår inte att han Fieldman kan få sådana gig med sina referenser... Låtarna är väll sådär, finns delar som är riktigt bra men vissa saker borde de verkligen skippat, känns lite ihopklistrat på sina ställen. Sen borde de även sänka tonarterna, Hetfield sjunger ju rätt bra fortfarande men låter som han ligger på tok för högt överlag, å Ulrichs trummor borde blivit tokediterade hhaha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Load/Reload bästa rock mixarna ever. Så 3d, alla instrument låter så stort och inte på bekostnad av något annat. Men det är kungarna Randy Staub och Bob Rock bakom spakarna

Påminner mig om hur jag en gång satt i en evighet för att skruva fram gitarrsoundet från "Poor, twisted me"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om hur jag en gång satt i en evighet för att skruva fram gitarrsoundet från "Poor, twisted me"...

Good luck 😄 haha... Jag brukar sätta på den ibland (skivan) när jag vill bli deprimerad och påminna mig själv hur långt bort från den jag igentligen är med mina egna mixar haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica har bara gjort tre riktiga skivor. Kill e´m All, Ride The Lightning och Master Of Puppets. Sen blev det kuk av alltihop.

ORD!

Black Album är dock en klassiker, men inte alls Metallica!

Skitorkestern finns ju nu på spotify för den som vill snabb jämföra olika album!

Metallica

Hör hemma i kategorin humor

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gitarrljudet i Astronomy på garage inc var det som fick mig att gå från transistor till rörförstärkare!

fast det var väl också Bob Rock iof

Redigerat av rockdemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med övrig talare, garage inc är fan det fetaste ljud ever! Där snackar vi även bra låtmässigt.

Fattar inte hur Metallica kan ha tappat så mycket rent låtmässigt på senare tid. Det är ju som vilket punkband som helst piskar dem.Så oootroligt mycket bättre band idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med övrig talare, garage inc är fan det fetaste ljud ever! Där snackar vi även bra låtmässigt.

Dom kanske borde fortsätta som cover-band istället? 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar ljudet på den plattan men jag tycker låtarna är lite si och så men så växte jag upp med att lyssna på metal under 80talet. De har ju helt enkelt som vanligt med Rick Rubin gått tillbaka till grunden vad som en gång var. Rick Rubin är enligt mig den största producenten idag (okej delad plats med Eddie Kramer). Metal som är inspelad nu för tiden tycker jag oftast låter skit med klick-trummor och gitarrer utan tryck, bara en massa dist och surr.

Gammal och grå är jag och det är jag glad för! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...