Angus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Köpte och laddade ner Miroslav Philharmonics igår. Men hur hittar jag den i Logic sen. Måste inte prg hitta den nya pluggen någonstans på hårddisken? Väldigt tacksam för hjälp!
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Logic använder inte VST-pluggar. Men Miroslav finns även som AU-plugg (Audio Unit). Jag antar att du installerade den samtidigt som VST-pluggen, eller?
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 AU-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components VST-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/VST
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 (redigerat) AU-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components VST-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/VST Hittar tyvärr inte pluggen när jag går in på varken vst/Components under browser fliken. Det är helt tomt. Jag vet att jag har laddat ner pluggen. Vad göra? Redigerat 2 juli 2013 av Angus
KillwithSkill Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Installera igen! Se till att det är AU-format på pluggen! Starta sen logic. Händer det inget vid uppstarten så kör igång Audio Units Manager under preferences och kör Reset & Rescan Selection
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Det finns flera Bibliotek. Välj Finder som aktivt program, tryck ⌘+Shift+G Knappa in /Library/Audio/Plug-Ins/Components så ser du om pluggen är installerad för alla användare. Knappa in ~/Library/Audio/Plug-Ins/Components så ser du om pluggen är installerad för enbart din användare.
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Ok, nu har jag iaf fått upp pluggen i logic. Men instrumenten finns inte med. Mycket märkligt. Det är helt tomt i listan
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 http://www.sweetwater.com/sweetcare/articles/open-miroslav-philharmonik-there-no-instruments-listed/
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 (redigerat) http://www.sweetwate...ruments-listed/ Tack för länken. Följde den till punkt och pricka! Men, det verkar som att det inte går att öppna filen "philharmonic.instruments". Den är gråad. Redigerat 2 juli 2013 av Angus
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Mbk6tdTsN1Y Tack för länken. Men så grön är jag inte 😉
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Japp, har förstått att man skall gå in under prefs och välja root och sen browsa. välja IK mulitmeda och instruments. Men filen är ej valbar. Konstigt nog!
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 (redigerat) Installera igen! Se till att det är AU-format på pluggen! Starta sen logic. Händer det inget vid uppstarten så kör igång Audio Units Manager under preferences och kör Reset & Rescan Selection Hur ser jag att det är AU-format på pluggen?. Ursäkta en dum fråga! Men jag laddade ner för mac! Redigerat 2 juli 2013 av Angus
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Försöker verkligen att få igång detta nu. I Philharmonic så gör jag detta: Klickar på prefs, vid roots så borowsar jag, in på hårdisk där jag sparat philharmonic. Klickar på bibliotek/applikation support/ IK multimedia/ Miroslav multimedia och väljer instruments sen Choose. Men inget händer??
Angus Postat 2 juli 2013 Trådstartare Postat 2 juli 2013 Japp, har förstått att man skall gå in under prefs och välja root och sen browsa. välja IK mulitmeda och instruments. Men filen är ej valbar. Konstigt nog! Mappen instruments är valbar. men inga instrument kommer upp i pluggen, när jag klickar choose . Nån som vet. Har installerat prg flera ggr utan problem
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.