Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte och laddade ner Miroslav Philharmonics igår. Men hur hittar jag den i Logic sen. Måste inte prg hitta den nya pluggen någonstans på hårddisken? Väldigt tacksam för hjälp!

Annons
Postat

Logic använder inte VST-pluggar. Men Miroslav finns även som AU-plugg (Audio Unit).

Jag antar att du installerade den samtidigt som VST-pluggen, eller?

Postat

AU-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components

VST-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/VST

Postat (redigerat)

AU-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components

VST-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/VST

Hittar tyvärr inte pluggen när jag går in på varken vst/Components under browser fliken. Det är helt tomt. Jag vet att jag har laddat ner pluggen. Vad göra? Redigerat av Angus
Postat

Installera igen! Se till att det är AU-format på pluggen!

Starta sen logic. Händer det inget vid uppstarten så kör igång Audio Units Manager under preferences och kör Reset & Rescan Selection

Postat

Det finns flera Bibliotek.

Välj Finder som aktivt program, tryck ⌘+Shift+G

Knappa in /Library/Audio/Plug-Ins/Components så ser du om pluggen är installerad för alla användare.

Knappa in ~/Library/Audio/Plug-Ins/Components så ser du om pluggen är installerad för enbart din användare.

Postat

Ok, nu har jag iaf fått upp pluggen i logic. Men instrumenten finns inte med. Mycket märkligt. Det är helt tomt i listan

Postat

MiroslavRoot.png

Japp, har förstått att man skall gå in under prefs och välja root och sen browsa. välja IK mulitmeda och instruments. Men filen är ej valbar. Konstigt nog!
Postat (redigerat)

Installera igen! Se till att det är AU-format på pluggen!

Starta sen logic. Händer det inget vid uppstarten så kör igång Audio Units Manager under preferences och kör Reset & Rescan Selection

Hur ser jag att det är AU-format på pluggen?. Ursäkta en dum fråga! Men jag laddade ner för mac!

Redigerat av Angus
Postat

MiroslavRoot.png

Försöker verkligen att få igång detta nu. I Philharmonic så gör jag detta: Klickar på prefs, vid roots så borowsar jag, in på hårdisk där jag sparat philharmonic. Klickar på bibliotek/applikation support/ IK multimedia/ Miroslav multimedia och väljer instruments sen Choose. Men inget händer??

Postat

Japp, har förstått att man skall gå in under prefs och välja root och sen browsa. välja IK mulitmeda och instruments. Men filen är ej valbar. Konstigt nog!

Mappen instruments är valbar. men inga instrument kommer upp i pluggen, när jag klickar choose . Nån som vet. Har installerat prg flera ggr utan problem

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.