Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja gillar inte bandet så värst men Guns N Roses - Chinese Democracy är riktigt sweet, många bra, välarbetade beslut från bandets sida tillsammans med några av de bästa inom sin bransch. Jag är mest intresserad av mastering, tycker att bob Ludwig gör ett mycket förebildligt arbete. Dynamiken är kompromisslös, inge death magnetic direkt!

Annons
Postat

Tja gillar inte bandet så värst men Guns N Roses - Chinese Democracy är riktigt sweet, många bra, välarbetade beslut från bandets sida tillsammans med några av de bästa inom sin bransch. Jag är mest intresserad av mastering, tycker att bob Ludwig gör ett mycket förebildligt arbete. Dynamiken är kompromisslös, inge death magnetic direkt!

Lyssnar nu. Nasty digital distortion. Boostad i diskanten i mastringen. Men hög upplösning på prodden.

Och synnerligen välsydd. Men inte välljudande! 🙂

Postat

nej. det är ingen humbug.

kompression dödar transienterna annars är det ingen kompression.

du har uppenbarligen ingen koll

• Gilla 1
Postat

du har uppenbarligen ingen koll

åh du store, förklara för mig, ovetandes, om kompression som inte ändrar dynamiken

Postat

åh du store, förklara för mig, ovetandes, om kompression som inte ändrar dynamiken

nu är inte "ändrar dynamiken" detsamma som "dödar transieterna"

men snyggt försök till lappkast

• Gilla 1
Postat

Lyssnar nu. Nasty digital distortion. Boostad i diskanten i mastringen. Men hög upplösning på prodden.

Och synnerligen välsydd. Men inte välljudande! 🙂

Hallå! Vist finns det bättre mixat material att nämna i denna tråden, kanske var lite för snabb =) men denna platta bara poppa upp i huvudet efter att jag av en slump ramlade över denna som snabbast nyligen o gillade historien bakom besluten i mastering-processen, Som jag förstod det gjorde Bob tre olika master´s i med differenser i loudness helt enkelt. Guns n roses som för mig är ett gäng rockers som iaf inte jag förväntar mig vill ha lägre ljud än sina musikerkollegor i andra band.

how ever bandet valde den med mest dynamik å då tycker jag att det är värt att uppmärksamma.

Lyssnade du bara på huvudspåret?

ur ett mix perspektiv hade jag säkerligen velat ha mer tyngd i skivan överlag.

att den skulle vara överdrivet bostad i toppen tål nog att diskutera, personligen tycker jag skivan är fattig på mid-low snarare vilket säkert kan upplevas som en boost nån annanstans.

Förutom det är det trist med all Auto-tune på skivan....för mycket sånt nu för tiden.

Peace!

Postat

nu är inte "ändrar dynamiken" detsamma som "dödar transieterna"

men snyggt försök till lappkast

Jag som uttryckte mig fel från början.... Tror du jag sitter här på studioforum och runkarbulle?

Hahahah. JA...

Postat (redigerat)

Hallå! Vist finns det bättre mixat material att nämna i denna tråden, kanske var lite för snabb =) men denna platta bara poppa upp i huvudet efter att jag av en slump ramlade över denna som snabbast nyligen o gillade historien bakom besluten i mastering-processen, Som jag förstod det gjorde Bob tre olika master´s i med differenser i loudness helt enkelt. Guns n roses som för mig är ett gäng rockers som iaf inte jag förväntar mig vill ha lägre ljud än sina musikerkollegor i andra band.

how ever bandet valde den med mest dynamik å då tycker jag att det är värt att uppmärksamma.

Lyssnade du bara på huvudspåret?

ur ett mix perspektiv hade jag säkerligen velat ha mer tyngd i skivan överlag.

att den skulle vara överdrivet bostad i toppen tål nog att diskutera, personligen tycker jag skivan är fattig på mid-low snarare vilket säkert kan upplevas som en boost nån annanstans.

Förutom det är det trist med all Auto-tune på skivan....för mycket sånt nu för tiden.

Peace!

Lyssnade på flera låtar ja. I mina Adam A7X. Låter det slarvigt och ihopslängt i allt ovanför 4000 hz.

Säkert gjord på nån högtalare som spelar otroligt högupplöst i midden eller nått sånt.

Då låter det här MKT bättre: (och högre!)

Andrew W.K. – She Is Beautiful

Om man är ute efter nått slags clippande brick-wall ljud.

Redigerat av Martin
Postat

Lyssnade på flera låtar ja. I mina Adam A7X. Låter det slarvigt och ihopslängt i allt ovanför 4000 hz.

Säkert gjord på nån högtalare som spelar otroligt högupplöst i midden eller nått sånt.

Då låter det här MKT bättre: (och högre!)

Andrew W.K. – She Is Beautiful

Om man är ute efter nått slags clippande brick-wall ljud.

Hehe, poängen var de positiva fördelarna med ett sound som inte är mer limiterat.

Nja, tycker high-end är okej, men det är en topp som förekommer nästan skivan igenom runt 2000 till lite över 4000 som är rätt karaktäristisk.

hehe typiskt med Andy Wallace att använda dessa midfrekvens-högupplösta monitorer ^^ Får försöka få honom att köra med A7x istället 😉 Samma med Bob kanske.

Kul tråd, hoppar av nu! Tjohej!

• Gilla 1
Postat

Tkr guns n roses skivan ligger nånstans mellan limiterad och dynamisk. Där skulle jag snarare använt större penslar och inte försök att få allt så "proddat". Rock ska inte vara jämnt.

Postat (redigerat)

Todd Rundgren - Something/Anything?

Fantastisk platta med ett runt och mysigt 70-sound!

Redigerat av Måsart
  • Gilla 1
drloop (oregistrerad)
Postat

Seal - Crazy

Grace Jones - Slave to the rhythm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.