Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har spenderat lite tid med att leta efter vad som ska stå på skivan och dess omslag och vad det står för när man ger ut sin skiva själv.

Jag har hittat en del information kring det men jag känner mig inte helt säker på att jag har full koll så därför tänkte jag kolla med er.

Jag hade tänkt bidra med det jag har kommit fram till men just nu har jag lite bråttom men återkommer till tråden så fort jag har tid men jag hoppas ändå att någon ska ha bidragit med lite klarhet tills dess. 🙂

Det är främst vinyl jag tänker på men varför inte täcka in CD när vi ändå är igång.

Annons
Postat

Det bör stå vem som äger rättigheterna till inspelningen , att all kopiering , offentligt framförande , reproducering samt annat är ett brott mot upphovsrätten m.m m.m

Det är ju bara ta en skiva och kolla vad tex din favoritartist har på sin skiva/cd

Postat

Det bör stå vem som äger rättigheterna till inspelningen , att all kopiering , offentligt framförande , reproducering samt annat är ett brott mot upphovsrätten m.m m.m

Det är ju bara ta en skiva och kolla vad tex din favoritartist har på sin skiva/cd

Antagligen det simplaste men ändå mest klockrena tips jag sett. Amazing! Bra att veta när man släpper själv i framtiden det här (wink wink).

En öl på den.

Postat (redigerat)

Jo så klart det gjorde jag när jag började research:a det här men det skiljde lite på olika skivor och jag kände mig lite osäker på vad man enbart satte på och vad man måste göra för någonting mer än bara ha med på skivan (exempelvis NCB, fast jag tänker strunta i NCB detta släpp och på mitt förra släpp missade jag helt att det fanns en logga för det).

Dessutom så tänkte jag just när man släpper själv, om man spelat in mycket hemma hos sig själv så vore det intressant att se vad folk skrivit "recorded by * at *".

Mer saker jag kommer på som man brukar skriva är katalognummer.

Brukar man skriva "All rights reserved" även om man har © och (p)?

Redigerat av Paarse

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.