Jump to content
Annons

Surftown webbhotell?!


wicked_s

Recommended Posts

Jag har Surftown som webbhotell, och det strular precis hela tiden. Nu kommer jag inte in på min webbsida, kan ej heller logga in via ftp'n. Blir helt galen på detta. Är det någon mer här som använder Surftown och har liknande problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder Surftown, och jag har aldrig varit med om att det krashat någon gång. Inte nu heller.

Klaga som fan på deras support och skriv sen här hur långt tid det tar för dem att svara. Det kan vara intressant att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klagade igår på dem och det tog några timmar innan jag fick svar. Vilket var riktigt bra. I svaret stod de att de hade haft problem med servern men att det nu var åtgärdat och att allting fungerade som det skulle. Och det gjorde det, i en timme. Sen dess har det varit likadant igen, fram tills för 20 minuter sedan... nu funkar det igen. Undrar bara hur länge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man bortser från Surftowns problem de senaste dagarna har det funkat riktigt bra så länge jag varit kund.

Jag toppade >200,000 hits i juni månad med nedladdning på >150,000 filer motsvarande >110GB.

Som max hade jag >2000 hits på en timme, >17,000 hits på en dag och 12,500 filer på en dag.

Och jag varken hörde eller märkte några problem med prestandan. Antalet hits och nedladdningar kom som en överraskning när jag kollade Usage Stats i efterhand. 😲

BTW, hälften av all trafik var min "Jag är Full"-cover, och resten var mina andra låtar som folk laddade och lyssnade på som effekt av att fyllelåten lett dem till min sida. All PR är bra PR, som sagt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för abonnemang hos surftown? Vad gillar dom att nån drar 100GB på en månad? Det står ju fri trafik, men också att de kan stänga av en om man drar för mycket bandbredd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för abonnemang hos surftown? Vad gillar dom att nån drar 100GB på en månad? Det står ju fri trafik, men också att de kan stänga av en om man drar för mycket bandbredd...

Jag kör Advanced, men paketen ser lite annorlunda ut nu än när jag tecknade.

Det roliga är att jag fick då totalt 400MB, och av en händelse råkade jag se nånstans på deras hemsida igår att man nu får 600MB istället om man vill. Bara att gå in och ändra från 400MB till 600MB i site kontrollpanelen. Hade jag inte letat efter annat på deras hemsida hade jag inte råkat se detta utan legat kvar och trängts på 400MB. De är mindre bra på att informera sina kunder, mao.

De har aldrig sagt något om trafikmängden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...