Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej där.

Köpte ett begagnat UAD Duo PCIe-kort i veckan, men min dator verkar inte se det. De små gröna lysdioderna på ovansidan av kortet lyser lika glatt och medgörligt som de ska (och som de andra kortens gör), men den främre LED'n (som brukar börja med att blinka rött/grönt när datorn bootar och sedan lysa stadigt grönt för att visa att allt är på bana) varken lyser eller blinkar. Testat att byta slot, och oräkneliga uninstall/reinstall (7.0.2, 7.0.1, 6.5.2 etc allt enligt supportens direktiv) men nada. Mitt UAD Solo funkar fortfarande (thank God).

Är det någon som har en susning om vad som kan vara knas? Eftersom dioderna på själva kortet lyser tänker jag i mitt stilla sinne att det "bara" är själva "ingången" till kortet som strular, vilket känns som ett relativt lätt/snabb-åtgärdat problem. Supporten på UA säger att jag kan skicka det till dem (USA) för felsökning (75 USD/h, "+ parts if needed"). Har allt råd med ett par timmar utan att kortet sammanlagt blir lika kostsamt som nytt i butik. Alternativet är att låta köpet gå tillbaka.

Vad hade du gjort?

Annons
Postat

Låt köpet gå tillbaka. Om du köpt ett vad som sagts vara ett fungerande kort verkar det ju orimligt att som första åtgärd lägga några tusen på att laga det. Speciellt om du inte vet att det går att laga. Felsökningstiden lär du få betala oavsett.

Gissar att många sådana där och andra kort är ESD-skadade (Electro Static Damage), eftersom folk i allmänhet är ganska oförsiktiga med elektronik. Och en sådan skada kan vara mycket oberäknelig samt omöjliga att förutse hur det yttrar sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.