Jump to content
Annons

Alesis DM10 och EZ-drummer Rätt ljud till rätt trumma?


Blackrose

Recommended Posts

Halloj!

Lite osäker på vart jag skall lägga min lilla fråga, så jag prövar här. Eventuell moderator får väl flytta på inlägget om det hamnade helt fel...

Så här är det.

Har köpt mig ett Alesis DM 10 studiokit och vill nu använda de ljud jag har i EZ-drummer.

Jag har Cubase 5 som inspelnigsbas.

Tyvärr så visar det sig att Alesis setet triggar fel ljud i Ez-drummer.

Hur kan jag, i Alesis-modulen, ställa in så att rätt trumma triggar rätt ljud? Någon som har erfarehet av dätta därute och kan ge mig en förståelig förklaring?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du inte ställa om vilken midi-information som skickas i DM10:an?

Har inte undersökt det själv, men det verkar kanske som att det inte går att ställa om i EZ-drummer.

FInns säkert någon som kan rätta mig om jag har fel. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för svar. För kolla lite i modulen.

Superiour drummer har en learn-funktion. Någon som vet lite mer hur den fungerar. Något käckt litet beskrivande klipp från YouTube eller någon enkel lista att checka av för en nybörjare som mig :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Triggade inspelat trumset från en Alesis DM10 eller om det var en D4, minns inte. Längesen i alla fall. Använde ljud från en annan syntmodul än just Alesisen så vi skickade ut triggsignalen via MIDI.

Minns att Alesis - D4 eller DM10 vilken det nu var - kunde bara skicka ut tangentslag upp till note number 0-55 eller däromkring, inte hela vägen upp till 127. Oerhört irriterande, kunde inte trigga dom ljud som låg högre på tangentbordet än så, i den modul som alstrade ljud.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...