Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ! Undrar om någon vet hur man får ut metronomklicket från Cubase 7 till Motu896mk3 och vidare till ett Behringer HA4700. Jag har kopplat kanal 7-8 out från ljudkortet till amp och allt funkar galant,men får inte ut något klick i lurarna.Någon som har några ideèr.Från studiosetupen(VST Connection) i cubase har jag bara angivit monitorlyssning från 7-8 men därifrån kan jag ej hantera klickljud,detta går ju enbart att sätta på eller av i output.Någon som har någon idè! Med vänlig hälsning Svisse.

Annons
Postat
Från studiosetupen(VST Connection) i cubase har jag bara angivit monitorlyssning från 7-8 men därifrån kan jag ej hantera klickljud,detta går ju enbart att sätta på eller av i output.
Säg till om jag missförstår din fråga, men det är just i VST Connections som du styr vilken utgång metronomen ska till.

Så om jag skickar klicket till 7/8 men inte till 1/2 ställer jag den såhär:

JyRk9md.png

Sedan är det bara att välja Click=On nere i transportpanelen.

Postat

Hej Linus ! Tack för din omtanke och tips! Om jag sätter 7-8 som en stereo out, så släcker jag 7-8 i studio men däremot hör jag enbart klicket. Jag löste problemet i studio Control mix,där fanns en liten fin click-knapp! stort tack i alla fall! Med vänlig hälsning Svisse

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.