Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Är på jakt ute efter en gitarrförstärkare som funkar bra med Boss-GT100.

Budgeten ligger runt 4000, och förstärkaren ska va bra nog att ha hemma i studion för att leka/öva med, men någon gång kanske testa och micka upp den för att spela in med också med bra resultat. Stort + om den är duglig för att dra med till repan och röja med bandet!

Misstänkter att budgeten är för låg för alla dessa ändamål, men det kanske finns en stärkare där ute som är lagom kraftfull & väldigt flexibel, va vet jag!

Om du vet en stärkare som funkar för studion & inspelning, men kanske inte är bra för att repa med, funkar det också. Tänkte bara att ju mer krav det finns så finns det nog fler möjligheter, så får man bestämma sig i efterhand vilken stärkare man nu vill välja.

Inte intresserad av att köpa begagnat, svårt att lita på folk jag inte känner.

Tack så mycket 🙂

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Titta på Blackstars stärkare.

Postat

Svårt att ge några generella råd om gitarr-förstärkare, det handlar ju mycket om personligt ljudideal. Själv har jag t ex haft en Peavey Bandit 112 (kommer ej ihåg vilken årsmodell) på samma sätt som du tänkt använda din. Numera har jag mina gamla Marshall Artist 4203.

Men det viktigaste om du köper en vanlig förstärkare är att den har effekt-loop, du vill förmodligen koppla in din GT-100 i effekt-returen. På så sätt använder man enbart slutsteg och högtalare i förstärkaren, vilket gör att man bevarar ljudkaraktären från GT-100:an bättre än om man koppla in den i den vanliga ingången och då gått via förförstärkaren.

Ett mer "renodlat" alternativ kan vara Tech 21:s Power Engine: http://www.thomann.de/se/tech_21_power_engine_60.htm

Det är i princip ett kombinerat slutsteg och högtalare i ett som har ett väldigt neutralt ljud. Den går såvitt jag vet inte att använda som vanlig förstärkare, utan kräver någon form av pedal som din GT-100.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.