Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sej fall man har ett sångspår som är lite låg, hur ska man då kunna höja den en högre ton i programmet ? I FL Studio fanns ett reglage som man vred på, skit enkelt men finner inget i Elements 7. Någon ? Eller finns det en bra vst för detta ändamål ?

Annons
Postat (redigerat)

Ingen ??

När jag körde Cubase brukade jag göra ett klipp på den delen jag vill påverka. Hitta "pitch shift" och välj hur många cent du vill påverka. Det finns fler sätt, men det var det jag trivdes med bäst 🙂 Köp Melodyne! Då kan du göra samma sak, fast överskådligare och du kan alltid ångra i redigeringen i Melodyne, utan att behöva ångra i resten av projektet. Redigerat av GaBBe
Postat

När jag körde Cubase brukade jag göra ett klipp på den delen jag vill påverka. Hitta "pitch shift" och välj hur många cent du vill påverka. Det finns fler sätt, men det var det jag trivdes med bäst 🙂 Köp Melodyne! Då kan du göra samma sak, fast överskådligare och du kan alltid ångra i redigeringen i Melodyne, utan att behöva ångra i resten av projektet.

Okej men vart hittar jag den i menyn ?

Postat

I stora Cubase finns en inbyggd pitchkorrigerare som heter VariAudio. Arbetssättet är väldigt likt Melodyne. Du spelar in ljudklippen, väljer att VariAudio ska analysera toner i inspelningen och sedan kan du flytta tonerna till önskad ton.

I Cubase Elements får du nöja dig med en realtidsplugg t ex Autotune. Det blir inte lika snyggt men det är alltid något. GSnap är gratis.

Postat

Du kan köra transpose på audio per event genom inforaden (direkt under verktygsraden) även i Elements.

Kanske inte blir lika snyggt men det går och är enkelt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.