Gäst Postat 20 juni 2013 Postat 20 juni 2013 (redigerat) Vet inte riktigt vad det kallas för men mixern i Cubase 7 har ju massa effekter som liknar ett mixerbord typ som compressor, eq och limiter. Hur är det tänkt igentligen ? Ska man "för mixa" med alla dessa nya rattar och sedan börja mixa med fx inserts, eller ? Typ skapa de rätta ljudet med mixerbordet sen börja mixa på riktigt ? Hur tror ni ? Sen kan man på något sett vrida ner hela styrkan på en viss kanal ? Slltså så effekterna man jobbar med jobbar typ 70% ? Redigerat 20 juni 2013 av punchline82
Måsart Postat 20 juni 2013 Postat 20 juni 2013 (redigerat) Om du tänker dig ett hederligt mixerbord så har du ju en massa rattar och knappar på varje kanal. En channel strip motsvarar helt enkelt en kanal på ett mixerbord. Du har oftast en eq, en kompressor och en limiter på varje strip. Du kan använda channel stripen för sig själv eller ihop med andra pluggar, det är bara att brassa på! Låter det bra så... Edit: Heter det kanalstrip eller kanalstripp på svenska? 😮 Jag är heeeelt inne på att det borde heta kanalstrip. Redigerat 20 juni 2013 av Måsart
Demonproducenten Postat 20 juni 2013 Postat 20 juni 2013 Edit: Heter det kanalstrip eller kanalstripp på svenska? 😮 Jag är heeeelt inne på att det borde heta kanalstrip. ingetdera skulle jag vara inne påantingen översätter man hela begreppet eller så använder man ursprunget
Måsart Postat 20 juni 2013 Postat 20 juni 2013 ingetdera skulle jag vara inne på antingen översätter man hela begreppet eller så använder man ursprunget Sant som fan... Vi kör på originalet! 😎
Claes Holmerup Postat 20 juni 2013 Postat 20 juni 2013 Kanallimpa brukar det kallas, men det låter så j-a fjantigt, så channelstrip är klart bättre att använda. 🙂
hegobald Postat 20 juni 2013 Postat 20 juni 2013 Så här ser mixern ut i Reason 7 och så föredrar jag att se en mixer också.. Så gammal gubbe jag är 🙂http://www.reasonexperts.com/uploads/mixing-panel-reason-6.jpg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.