Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vet inte riktigt vad det kallas för men mixern i Cubase 7 har ju massa effekter som liknar ett mixerbord typ som compressor, eq och limiter. Hur är det tänkt igentligen ? Ska man "för mixa" med alla dessa nya rattar och sedan börja mixa med fx inserts, eller ? Typ skapa de rätta ljudet med mixerbordet sen börja mixa på riktigt ? Hur tror ni ? Sen kan man på något sett vrida ner hela styrkan på en viss kanal ? Slltså så effekterna man jobbar med jobbar typ 70% ?

Redigerat av punchline82
Annons
Postat (redigerat)

Om du tänker dig ett hederligt mixerbord så har du ju en massa rattar och knappar på varje kanal. En channel strip motsvarar helt enkelt en kanal på ett mixerbord. Du har oftast en eq, en kompressor och en limiter på varje strip.

Du kan använda channel stripen för sig själv eller ihop med andra pluggar, det är bara att brassa på! Låter det bra så...

Edit: Heter det kanalstrip eller kanalstripp på svenska? 😮 Jag är heeeelt inne på att det borde heta kanalstrip.

Redigerat av Måsart
Postat

Edit: Heter det kanalstrip eller kanalstripp på svenska? 😮 Jag är heeeelt inne på att det borde heta kanalstrip.

ingetdera skulle jag vara inne på

antingen översätter man hela begreppet eller så använder man ursprunget

Postat

ingetdera skulle jag vara inne på

antingen översätter man hela begreppet eller så använder man ursprunget

Sant som fan...

Vi kör på originalet! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.