Unicron Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Är ett stort fan av Avicii själv, nya låtarna verkar skitbra, men vad hände egentligen med nya låten "Wake Me Up"? En bit in i låten börjar det slå över i någon form av digitaldist eller liknande. Någon som har en vettig analys? Avicii – Wake Me Up - Radio Edit http://smarturl.it/wakemeup Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 (redigerat) Funderade faktiskt över samma sak igår, det låter inte som knaster man medvetet skulle lägga till. Det sprakar som digitala dropouts. Jag undrar ifall det uppstod i mastringen och hur man lyckades missa det innan låten skickades ut. Redigerat 19 juni 2013 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lewisownpeople Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Mer specifikt, jag kan inte höra nåt som är tokigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lewisownpeople Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Aha det var inget. Skumt att missa det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 19 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 19 juni 2013 Lyssna efter första dropen är slut, vid 1:55 ungefär. Det knastrar något vansinnigt. Och nej Linus, jag tror inte att någon skulle lägga till det här medvetet, borde ju anses som tjänstefel i sådana fall. Och hur ingen kunde märka det innan den skickades innan är ju ett mysterium om något! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lewisownpeople Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Antingen har det strunta i x-fade i editeringen, annars säkert limiterade akustiska gitarrer i mix. Kan ju vara nån effektplugg som slår över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whaatswe Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 haha, nu när du nämner de kan jag inte låta bli att höra de! herregud! nästan så du ska sätta en "spoiler" i rubriken xD gillar med avicii men tycker dock inte den här låten känns väldigt "frampressad" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 19 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 19 juni 2013 haha, nu när du nämner de kan jag inte låta bli att höra de! herregud! nästan så du ska sätta en "spoiler" i rubriken xD gillar med avicii men tycker dock inte den här låten känns väldigt "frampressad" Haha har faktiskt haft den tanken med! Har man inte märkt det innan på något omöjligt sätt så är ju låten förstörd efteråt. 😛 Men känns ändå som att det här inte ska kunna hända på den här nivån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Jao det sprakade ju till rätt rejält men låter nästan som en lowfi effekt, Go låt faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Avicii finns ju på forumet, så han kanske kommer hit och svarar själv 😉 .. tror iofs inte han varit aktiv sen han blev signad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 19 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 19 juni 2013 Jao det sprakade ju till rätt rejält men låter nästan som en lowfi effekt, Go låt faktiskt. Tänkte också det först, men känns så dåligt rattad i sådana fall. Känns som att man hade satsat mer på knaster i sådana fall. Men man vet ju aldrig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Avicii finns ju på forumet, så han kanske kommer hit och svarar själv 😉 .. tror iofs inte han varit aktiv sen han blev signad. Kan det bero på att ingen här gillade hans grejer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 (redigerat) De flesta som diggar Avicii's skit är ju så jävla stenade att de inte hör detta i alla fall. De står utomhus i sina Tretorn stövlar och fula gula ponchos och känner sig så jävla inne. När brajjen väl kickat in skulle de kunna byta ut Avicii mot en hemlös på scen som bara spelar hits från Crazy Frog. Det hade gjort detsamma. We love you Avicii! Redigerat 19 juni 2013 av Pesek 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soulpop Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Sjukt! Satt och funderade på exakt detta imorse och trodde de var något fel på mitt ljudkort haha 😄 Nice med lite Country/House eller vad man nu skulle kunna säga att detta är för genre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cborg Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Nice med lite Country/House eller vad man nu skulle kunna säga att detta är för genre? Country-House har vi redan kommit på 😄 https://www.studio.se/index.php/topic/88676-rabbla-upp-genrers-som-inte-finns/ (jag väntar på drumrumbabass) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Låten är skitbra. Synd att man inte hör något annat än det jäkla knastret dock 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Och det låter så på både spotify och nedladdad version? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 19 juni 2013 Dela Postat 19 juni 2013 Och det låter så på både spotify och nedladdad version? Ja, hela utgåvan inkl. iTunes, Spotify etc. När den premiärspelades hos Pete Tong (BBC Radio 1) för någon vecka sedan finns inte något knaster med, vilket jag tolkar som att det är en miss under singelns mastring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Teo Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 Jag tycker det sprakar genom hela låten. Hörs tydligt när trummorna kommer in men efter breaket 1.56 vare ju nåt helt annat, fail bara. Antingen äre en praktikant eller någon som inte gillade låten som mastra den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kakelugn Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 Jag lyssnade på låten i Sveriges Radios låtarkiv. här lät den bra. Troligtvis är det spotify som har ställt till det. för där låter den skit. Finns det fler platser som det låtar knas? //Ljudtekniker på Sveriges Radio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 Mer eller mindre all modern dansmusik i dag klipper väl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 20 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 20 juni 2013 Jag lyssnade på låten i Sveriges Radios låtarkiv. här lät den bra. Troligtvis är det spotify som har ställt till det. för där låter den skit. Finns det fler platser som det låtar knas? //Ljudtekniker på Sveriges Radio Det är dock samma problem i iTunes-versionen så det är filen det är fel på. Helt sjukt att ingen märkte det innan den skickades dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Waltzberger (oregistrerad) Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 Aha.. trodde bara de va mitt spotify som spöka.. skumt att detta gått igenom utan att någon märkt något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Teo Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 Nu är det borta från spotify Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 (redigerat) watch?v=dcKDMBuGodU Fast det är det ju inte. Spraket i denna låt var i mina öron något helt annat än överdriven limitering. Redigerat 20 juni 2013 av Gäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whaatswe Postat 20 juni 2013 Dela Postat 20 juni 2013 Nu är det borta från spotify Jag hade betalat bra pengar för o höra reaktionen när dom ansvariga upptäkte de 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 21 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2013 Nu är det borta från spotify Skönt! Nu kan man äntligen njuta av låten, som är hur bra som helst! Jag hade betalat bra pengar för o höra reaktionen när dom ansvariga upptäkte de 😄 Haha, verkligen samma här! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikko Postat 21 juni 2013 Dela Postat 21 juni 2013 Knastrar fortfarande på spotify här.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 21 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2013 Knastrar fortfarande på spotify här.. Prova att starta om klienten, fixade problemet för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.