Svisse Postat 18 juni 2013 Postat 18 juni 2013 Tjena ! Ska koppla ett Behringer HA 4700 powerplay pro xl till ett Motu 896mk3h.Har Adam 5 monitorer och vill styra enbart monitorljudet via main out och hörlursljudet via hörlursförstärkaren. Någon som har bra tips på detta? Mvh Svisse
hegobald Postat 18 juni 2013 Postat 18 juni 2013 Du har sett denna va? http://www.motu.com/products/motuaudio/896mk3/cuemix-fx-overview.html#cuemix-movie
Svisse Postat 18 juni 2013 Trådstartare Postat 18 juni 2013 Tack för omtanken! jag har sett den. Jag har lagt en buss på 7-8 out till hörlursampen som jag kopplat och går jag in på ljud i kontrollpanelen och anger 7-8 som standard så funkar det i lurarna,jag får bara inte det att funka ihop med monitorena då jag måste välja antingen main out 1-2 eller mono 7-8 out.Bäst och nämna att man är nybörjare ! Med vänlig hälsning Svisse
Svisse Postat 19 juni 2013 Trådstartare Postat 19 juni 2013 Hittade detta på nätet,tror att det kan passa bra. Det är direkt översatt,så vissa ord kanske blir konstiga. Hur hör jag utgången på min DAW på mer än en buss i CueMix? Varje CueMix bussen är en blandning av: Ingångskällor som du bevakar i CueMix Console Varje ljud spelas upp från datorn som tilldelas samma resultat som dina CueMix bussar är tilldelade Så att höra utgången på din DAW på mer än en buss i CueMix, i din DAW måste du flytta ljudet spelas tillbaka till samma resultat som din CueMix bussar används. Till exempel, låt oss säga att du använder en 828mkII och du vill skapa två monitoranvändning, och utsignalen från din DAW måste höras i varje mix. Vi säger den första CueMix bussen tilldelas Main Out 1-2, och den andra CueMix bussen tilldelas analog 7-8. I Digital Performer, skulle du följa dessa steg: Tilldela alla dina låtar utgångar till bussen 1-2 Skapa två aux spår, både med buss 1-2 som sin ingång Ställ in utsignalen från den första aux spåret till Main Out 1-2, och utsignalen från den andra till analog 7-8 Nu är alla ljud dirigeras till bussen 1-2, och är i sin tur kopplas till både Main Out 1-2 och 7-8 Du kan göra samma sak i andra DAW genom att följa liknande steg för att dirigera din ljud via en buss till flera utgångar, kontrollera din DAW dokumentation för specifika detaljer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.