Jump to content
Annons

Tips om sajt för mixning.


Recommended Posts

Annons

Nä, känner inte till något om honom. Han är alltid med men tror aldrig han kommit bland top 2 så länge jag varit med iaf. Han verkar dock riktigt duktig på marknadsföra sig då han alltid har massor av facebook-röster :-)

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, känner inte till något om honom. Han är alltid med men tror aldrig han kommit bland top 2 så länge jag varit med iaf. Han verkar dock riktigt duktig på marknadsföra sig då han alltid har massor av facebook-röster :-)

Ja, det verkar lite så. Kommit 3a som mest enligt hans sida.

Finns det nån topplista där över tidigare vinnare, 2or och 3or? Har letat men hittar ingen ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, tror inte det. Men telefunken har lagt upp alla 1or och 2or på sin sida.

Tredje plats tävlar man om ifall man har top 10 votes. Så då tävlar man inte mot alla bidrag.

Mvh

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, tror inte det. Men telefunken har lagt upp alla 1or och 2or på sin sida.

Tredje plats tävlar man om ifall man har top 10 votes. Så då tävlar man inte mot alla bidrag.

Ah. Kikar på Telefunken nu. Tack.

Läste nån diskussion på Indaba, en mixtävling som snart var slut ... nån tävlingsdeltagare som frågade "Så, vad tycker ni andra att jag ska använda min kommande nya fina Telefunken-mic till?".

Vart ett himla liv på folk 😄

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt..finns volymratt så man behöver inte pressa volymen om man inte vill :-)

Haha, jo det är ju sant. Tyvärr blir det väl lite per automatik att mixen är "sämre" bara för att den är svagare, så folk kanske hoppar över den.

Jag måste lära mig att pressa upp mixarna lite till i alla fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, se där! 🙂 Grattis i efterskott. Sjyst mix!

Vad har du använt din nya Telefunken mic till?

Tusen tack! Jag har hittills använt den som sångmick när vi är ute och lirar med bandet. Men ska bli kul att använda som virvelmick nästa gång jag spelar in trummor tillsammans med mina goa nya earthworks qtc40 som OH :-) Tycker m80 låter kanon på virvel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jo det är ju sant. Tyvärr blir det väl lite per automatik att mixen är "sämre" bara för att den är svagare, så folk kanske hoppar över den.

Jag måste lära mig att pressa upp mixarna lite till i alla fall. 🙂

Ja, man kan få upp volymen så mycket man kan utan att sabba mixen absolut. Men när jag lyssnar så brukar jag försöka sänka och höja när jag jämför för at inte bli för påverkad av det.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Kasta in en mix nu, Signia. 😉

Mjaää, törs ju inte, inte när ni boys är med. 😱

Är melodifestival-frenzy nu (sista inlämning 15 sept), så dagarna är fullspäckade. Senare i höst kanske. 🙂

Tusen tack! Jag har hittills använt den som sångmick när vi är ute och lirar med bandet. Men ska bli kul att använda som virvelmick nästa gång jag spelar in trummor tillsammans med mina goa nya earthworks qtc40 som OH :-) Tycker m80 låter kanon på virvel!

Telefunken är det kanske oförtjänt sällan man hör om. Har hört mycket gott om dom ifrån de få som kan dom. Funkar den till sång och virvel tänker man lite SM57a 🙂 Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som en sm57 i användningsområdet, men tänk dig med lite mindre papp i karaktären och betydligt mer likt en kondensator i de höga frekvenserna utan att bli mer rundgångskänslig.

Pappigheten och "elak" diskant (eller högt mellanregister) är ju just dom aspekter som gör 57an mindre användbar på en del saker. Så det låter som grymt bra betyg på Telefunken-micken.

Fan, man kanske skulle droppa en mix ändå 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag använder den live så behöver jag inte knapp eq:a min röst. På distad gitarr kan de fånga upp lite mycket väs. Men jag tänkte prova den i kombo med en 421 så får man se hur det blir. Rent ljud på elgitarr tar jag den framför en 57:a.

Ja, gör en mix!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhh vad trött jag blir!! Försöker ladda upp en ny mix och får bara "You must supply a valid templateId to upload."

Vet att jag hade problem förut också (andra mixar) när jag skulle ladda upp en andra gång........

Edit:Felstavning....

Edit 2: Äntligen funkade det! De fick tydligen starta om servern, hehe.

Andra mixen: https://www.indabamu...ab-22000b2c07e4

Det får räcka för min del. 🙂

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg mix. Det jag kände va att sången skulle kunna ha lite mer kontroll över hennes dynamiska omfång.

MVH

Anders

Tack för feedback Anders!

Kan man lägga upp en editerad mix? Eller blir det en helt ny som man lägger upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...