Anders F Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Lyssna gärna på mitt bidrag också om ni vill höra vad jag kunde åstadkomma med detta material. Riktigt rolig låt att mixa och shit vad jag älskar clip gain i nya pro tools 11. Kom till stor nytta i denna mix. http://indaba.us/rnTs MVH Anders
DMM Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Lyssna gärna på mitt bidrag också om ni vill höra vad jag kunde åstadkomma med detta material. Riktigt rolig låt att mixa och shit vad jag älskar clip gain i nya pro tools 11. Kom till stor nytta i denna mix. http://indaba.us/rnTs MVH Anders Va kul!! Jag är också på G med en mix, men har bara hunnit lyssna lite på filerna.. Jag ska lyssna på din vid ett senare tillfälle 😊
Anders F Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Vad roligt! Ska bli kul att höra vad du kommer upp med 🙂 MVH Anders
laban1 Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Lyssna gärna på mitt bidrag också om ni vill höra vad jag kunde åstadkomma med detta material. Riktigt rolig låt att mixa och shit vad jag älskar clip gain i nya pro tools 11. Kom till stor nytta i denna mix. http://indaba.us/rnTs MVH Anders Vad är clip gain, och varför är den bra? Låter lite som det skulle kunna vara en limiter
Anders F Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Nä. Det är ingen limiter alls. Nu när du gör ett klipp så får fu upp volymtegel för bara det klippet. Kortfattat kan du jämna till tagningen enkelt och snabbt jämfört med automatation. Clip gain går ju även före eventuella inserts så kompressorn kan jobba mer jämt. Svårt att förstå dess styrka tror jag innan man jobbat med det. Clip gain anser jag vara en av de bästa uppdateringarna i PRO tools 11 för att jobba ännu mer effektivt.
laban1 Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Nä. Det är ingen limiter alls. Nu när du gör ett klipp så får fu upp volymtegel för bara det klippet. Ahh, ett sån't klipp!
BluesBoy Postat 23 november 2013 Postat 23 november 2013 Lyssna gärna på mitt bidrag också om ni vill höra vad jag kunde åstadkomma med detta material. Riktigt rolig låt att mixa och shit vad jag älskar clip gain i nya pro tools 11. Kom till stor nytta i denna mix. http://indaba.us/rnTs MVH Anders Mycket bra bidrag. Snyggt jobbat. 🙂
Anders F Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Tusen tack!!! Kul du gillar det :-) Mvh Anders
DMM Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Tusen tack!!! Kul du gillar det :-) Mvh Anders Så lite så 🙂 Ja, jag lyckades hinna med att få upp en mix denna gång jag också 🙂 Lyssna här: http://indaba.us/rpfA
vmbr Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Så lite så 🙂 Ja, jag lyckades hinna med att få upp en mix denna gång jag också 🙂 Lyssna här: http://indaba.us/rpfA Har du skurit mycket i lowmid/mid? Tycker det låter lite för scoopat.
DMM Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Har du skurit mycket i lowmid/mid? Tycker det låter lite för scoopat. Näh.
Anders F Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Nu måste jag bara få berätta för jag blev riktigt glad. Av ca 460 mixbidrag så fick jag se ikväll att jag kom som nr 2 och vann en telefunken m80 cherry 🙂 Shit va kul och förvånande 🙂 Wohoooo!!! MVH Anders
vmbr Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Nu måste jag bara få berätta för jag blev riktigt glad. Av ca 460 mixbidrag så fick jag se ikväll att jag kom som nr 2 och vann en telefunken m80 cherry 🙂 Shit va kul och förvånande 🙂 Wohoooo!!! MVH Anders Grattis! Din mix lät bra, välförtjänt!
laban1 Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 (redigerat) Nu måste jag bara få berätta för jag blev riktigt glad. Av ca 460 mixbidrag så fick jag se ikväll att jag kom som nr 2 och vann en telefunken m80 cherry 🙂 Shit va kul och förvånande 🙂 Wohoooo!!! Grattis! imponerande! Vad var det för tävling egentligen - vad finns det för bra tävlingar? 🙂 Ja och vad var den största utmaningen att fixa i mixen? Redigerat 12 december 2013 av laban1
Anders F Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Tack Laban1! Tävlingen är en tävling som indabamusic tillsammans med telefunken annordnar. De brukar komma mixtävlingar lite då och då. Kan starkt rekommendera sajten. Trevligt folk och diskussioner samt bra kvalité på filerna man får mixa. Mycket remix-tävlingar är det också om man tycker det är roligt. MVH Anders
Anders F Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 (redigerat) @laban1 Största utmaningen jag fann i den här mixen va att det va kraftigt läckage av instrument i leadsångsmicken vilket gjorde det lite problematiskt. Men det löste sig bra tillslut 🙂 MVH Anders Redigerat 12 december 2013 av Gizmozis
laban1 Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Tack Laban1! Tävlingen är en tävling som indabamusic tillsammans med telefunken annordnar. De brukar komma mixtävlingar lite då och då. Kan starkt rekommendera sajten. Trevligt folk och diskussioner samt bra kvalité på filerna man får mixa. Mycket remix-tävlingar är det också om man tycker det är roligt. Kul! Finns det andra trevliga mixtävlingar mer inriktat på pop, som du känner till eller varit med i.
Anders F Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Nej, inte vad jag vet. Men håll koll på indabamusic. Genrer varierar väldigt mycket så det lär säkert dyka upp någon pop 🙂 MVH Anders
BluesBoy Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Nu måste jag bara få berätta för jag blev riktigt glad. Av ca 460 mixbidrag så fick jag se ikväll att jag kom som nr 2 och vann en telefunken m80 cherry 🙂 Shit va kul och förvånande 🙂 Wohoooo!!! MVH Anders Skitkul! Då röstade jag rätt då. 😉 Grattis!
Anders F Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Tack!! @ bluesboy - ja, det gjorde du tycker jag 🙂 Men samtidigt så har inte medlemmars röstningar något med vem som vinner (vilket är tur) utan det är helt juryn som bestämmer och de bestod av bandet och folk från telefunken.
laban1 Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Tack!! @ bluesboy - ja, det gjorde du tycker jag 🙂 Men samtidigt så har inte medlemmars röstningar något med vem som vinner (vilket är tur) utan det är helt juryn som bestämmer och de bestod av bandet och folk från telefunken. Vilken funktion fyller röstningen då?
Casperfren Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Grattis Gizmozis!! Vilken grej och bekräftelse!
Anders F Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 @laban1 - Röstningen fyller funktionen för 3:e pris som är ett års gratis pro medlemskap på indaba. Vet dock inte vad det innebär då jag själv bara har ett gratis basic konto 🙂 @ casperfren - Tack. Ja, verkligen, bekräftelsen över ens jobb är mer åtråvärt än priset i sig, men jag tackar ju inte nej till micken 🙂 MVH Anders
Casperfren Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Vinnaren hade ju en riktigt proffsig mix också, jäklar.
Anders F Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Absolut. Lät riktigt bra om vinnarbidraget också :-)
DMM Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 (redigerat) Absolut. Lät riktigt bra om vinnarbidraget också :-) Stort grattis!!! uj, blev knasigt det här, men alltså, grattis till dig i första hand Gizmozis! Redigerat 17 december 2013 av DMM
DMM Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Jaha, ny mix uppe på Indaba Music då: http://indaba.us/rrjr
Anders F Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Stort grattis!!! uj, blev knasigt det här, men alltså, grattis till dig i första hand Gizmozis! Tusen tack DMM...ja det va verkligen en överraskning. Man tror inte att det skulle hända med tanke på hur många bidrag det ändå är varje gång på indaba. Den nya låten att mixa är ruskigt kul, ska se om jag hinner dock, men det skulle vara kul att få in ett bidrag till den också. Lyssnade på din mix. Tycker den låter bra. Det är svårt att få till cymbalerna när de läcker så mycket i sångmicken. MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.