Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu är det typ bara någon timme kvar för dom som vill skicka upp eller ändra mixen på sin Rusted Root "Ecstasy" 🙂

Lycka till önskar jag de som skickat in härifrån 🙂

• 2 veckor senare...
Annons
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postat

Ojsan, detta va en sida jag missat. Va ju bara tvungen att slänga ihop en mix. Så här är mitt lilla bidrag.

Gött fläsk i din bas DMM!

http://indaba.us/iglN

MVH

Anders

Tack!

Din låter bra också! 🙂

Postat (redigerat)

Tack!!

Ändrade lite och tog bort den gamla, ville ha lite mer sjung i botten från virveln, och lite mindre diskant i hi hat:en.

Sant så ändrade jag lite nivåer i sticket då det inte kändes som energin föll sig rätt förut i mixen.

http://indaba.us/fgp9

Redigerat av Gizmozis
Postat (redigerat)

Tack!!

Ändrade lite och tog bort den gamla, ville ha lite mer sjung i botten från virveln, och lite mindre diskant i hi hat:en.

Sant så ändrade jag lite nivåer i sticket då det inte kändes som energin föll sig rätt förut i mixen.

http://indaba.us/fgp9

Ok.

...och du kör också PT HD-X 11 med HD I/O ser jag 🙂

Jag är sjukt nöjd med min PT HD-X 11... Jag kör OMNI HD I/O

Redigerat av DMM
Postat (redigerat)

Ja, jag är sjukt nöjd med HDX. Men när jag installerade det så blev jag förvånad över hur mycket fläkten lät från HDX-kortet, men detta försvann med en firmware update av kortet.

Men visst va det lite surt i början när waves inte hade stöd för AAX, men nu har man snart alla ens viktigaste pluggar iaf 🙂

Redigerat av Gizmozis
Postat

Ja, jag är sjukt nöjd med HDX. Men när jag installerade det så blev jag förvånad över hur mycket fläkten lät från HDX-kortet, men detta försvann med en firmware update av kortet.

Men visst va det lite surt i början när waves inte hade stöd för AAX, men nu har man snart alla ens viktigaste pluggar iaf 🙂

Hmm, då fick jag nog ett kort med ny firmware på vid mitt köp. Mitt kort är tyst 🙂

Ja, jag saknade också waves-pluggarna.

Postat

Många på indaba-sajten som trycker upp sina mixar väldigt högt i volym tycker jag, tråkigt!

MVH

Anders

Ja, jag kan bara hålla med dig. När tävlingen gällde "Rusted Root - Ecstasy" så förde jag flertalet gånger fram hur viktigt det är med dynamik och/eller att ta det lugnt med kompressor/limiter (brick wall), både i diskussions-tråden och som kommentarer på de bidrag som pressat sönder sina mixar. Ett fåtal läste kommentarerna och ändrade sina mixar, medan de flesta andra inte brydde sig alls. Dock var det andra medlemmar där också som påpekade samma sak, och dessa hade bättre mixar. 🙂

Postat

Jo, med tanke på att juryn är bandet så får man hoppas på att de kan bortse från både volym och andras votes. Annars blir det kanske en sida för innbördes beundran. Men jag vet inte, har precis reggat mig och det är första mixen jag la ut där.

Postat

Läste reglerna där, och första pris spelar ingen roll om hur många votes man har osv, men om jag fattade rätt så spelar det roll för andra och tredje pris.

Postat

aha...ok. Som sagt, jag har själv dålig koll då jag precis blev medlem och deltog i detta. Men kul att det är en del aktivitet där verkar det som iaf.

Postat

Finns fortfarande tid kvar att delta i denna tävling. Kan rekommendera dessa filer för mixning då de innehåller vissa utmaningar som man kan utvecklas på. Gillar ni min mix så rösta gärna på sajten eller lämna kommentarer. Tar gärna även emot kommentarer, både positiva som negativa via PM ifall ni inte vill bli medlemmar på sidan så jag vet vad du/ni tycker funkar och vad som ni upplever inte gör det för min egen utvecklings skull. Man slutar ju aldrig utvecklas 🙂

http://indaba.us/jhUA

MVH

Anders

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.