Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nu Signia va jag ju tvungen att testa m80 och 421 kombo. Såhär låter min gitarr då, utan någon processering i datorn. Raka rör alltså.

MVH

Anders

Låter kalas.
Postat

Alright! Gjorde lite förändringar på sången.

https://www.indabamu...ab-22000b2c07e4

Låter bra. Det jag reagerade lite på är att sången kanske är lite "essig" på vissa ställen?

Själv tyckte jag sången var fruktansvärt svårmixad. Å andra sidan så har jag fortfarande stora problem att mixa sång över huvudtaget. 😛

Postat

Och så här låter mitt bidrag! Första gången jag gör något liknande. 🙂

https://www.indabamu...33-22000b3584c3

Spännande inriktning; 70-tal möter 2014. 🙂

Gitarren ligger ganska långt fram och tar fokus från övrigt. Lyssna igenom en gång till och kolla lite på balansen.

Kul med fler som hänger på sådana här grejer! 🙂

Postat

Spännande inriktning; 70-tal möter 2014. 🙂

Gitarren ligger ganska långt fram och tar fokus från övrigt. Lyssna igenom en gång till och kolla lite på balansen.

Kul med fler som hänger på sådana här grejer! 🙂

Tack! Jo det var kul att deltaga. Ska se över detta med gitarren... om jag hinner. 😳 Lite tjorvigt internet hemma. 😑

Postat (redigerat)

Nu Signia va jag ju tvungen att testa m80 och 421 kombo. Såhär låter min gitarr då, utan någon processering i datorn. Raka rör alltså.

Va kul. Tack för exemplet. 🙂 Låter jordnära, naturligt och najs. Jag gillar ofta inte MD420/421 på .. det mesta faktiskt. Tycker den ofta känns 'hånkig' och dov. Fast, med gitarrstärkare vet man ju sällan vad som funkar precis rätt i förväg. Så känsligt när man när-mickar lådor.

Här kommer fräset i gitarren fram helt rätt. Skulle du dragit på mer med gitarren här skulle det nog bli skön grynig diskant, inte för mycket liksom. Skulle gissa att det är M80n som står för det mesta av det. Tycker inte det vart väsigt eller fizzigt. Låter som en bra kombo det där 🙂

Redigerat av Signia

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.