PBM Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Jag kör XP, ljudkort E-MU 1820 och Sonar 4. Sonar släcker ibland ner utan förvarning. Undrar om det är någon annan som har/haft samma problem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Har du crackat programmet..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 23 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2005 Nej, Köpte studioversionen i höstas, fungerade utmärkt på den gamla datorn men inte på den nya som jag har nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Händer det när du kör med nån speciell plug eller är det Sonar själv som orsakar krascherna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Har du stängt ner alla onödiga program som körs i bakgrunden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 23 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2005 Jag har de gamla pluggarna som jag använde förut. Men jag har inte hunnit optimera datorn fullt ut så jag ska se till att göra detta först. Tackar för hjälpen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Det kan ju också bero på hårdvarukonflikter... Har du kollat så att t.ex. ljudkortet har en egen IRQ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alu Postat 15 maj 2005 Dela Postat 15 maj 2005 Hej! Har Sonar 3 Studio. ( Köpt från England). Krashar ofta och stänger ned hela datorn, som sedan startar om. Detta händer speciellt när jag kopplar om från analog till digital ingång i ljudkortet ( ett Audiophile 2496) . Vet nån vad orsaken kan vara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 15 maj 2005 Dela Postat 15 maj 2005 uppdatera _alltid_ drivrutinerna när något strular. men en brasklapp till Audiophile2496, jag tycker 5.10.00.0048 är den bästa drivisen där 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik123 Postat 27 juni 2005 Dela Postat 27 juni 2005 Att SONAR stänger ner men lämnar operativet intakt tycker jag låter väldigt PACE-relaterat... kör du några pluggar från t.ex Waves eller Antares, eller andra som använder det stenhårt avskydda PACE-skyddet? För er som vill veta mer: Google är Er vän. Här är dock en liten start på vägen... http://www.pfarrell.com/prc/pace.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 3 juli 2005 Dela Postat 3 juli 2005 Hej! Har Sonar 3 Studio. ( Köpt från England). Krashar ofta och stänger ned hela datorn, som sedan startar om. Detta händer speciellt när jag kopplar om från analog till digital ingång i ljudkortet ( ett Audiophile 2496) . Vet nån vad orsaken kan vara? Har haft liknande problem. Kör Sonar 3 PE. Omstarter utan anledning. Provade att ändra inställningen för minnesklockfrekvensen från auto till fast värde i biosen, sedan dess har det funkat "klockrent" 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.