Joey Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Hej Jag har skapat ett nytt konto på min dator, som jag bara ska ha till Cubase och inspelning. På mitt tidigare konto så har allting med ljudinspelning fungerat utan problem. På mitt nya konto kan jag dock inte få ut ngt ljud, varken i Cubase eller Mediaplayern. Är det ngt jag har glömt att göra? Jag trodde att installationen av ljudkortet inte brydde sig om hur många konton man har (så måste det väl vara?) Mitt ljudkort är Terratec EWX 24/96, som har fungerat strålande 🙂 . Använder mig även av SX2 + massa VSTi:er och andra pluggar. Ngn som har en ide´hur jag ska få till ngt ljud? /Joey Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joey Postat 23 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2005 Ingen som har ngn aning om vad jag kan göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Enligt forumreglerna får man bara skapa ett konto. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joey Postat 23 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2005 Just det, men jag har fått dispens 😛 Ingen annan som har några heta ideer eller möjligtvis ngn fortsättning på tråkningarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Hej Jag har skapat ett nytt konto på min dator, som jag bara ska ha till Cubase och inspelning. På mitt tidigare konto så har allting med ljudinspelning fungerat utan problem. På mitt nya konto kan jag dock inte få ut ngt ljud, varken i Cubase eller Mediaplayern. Är det ngt jag har glömt att göra? Jag trodde att installationen av ljudkortet inte brydde sig om hur många konton man har (så måste det väl vara?) Mitt ljudkort är Terratec EWX 24/96, som har fungerat strålande . Använder mig även av SX2 + massa VSTi:er och andra pluggar. Ngn som har en ide´hur jag ska få till ngt ljud? /Joey Du måste väl ändå installera drivisar för det nya användarkontot. Men det kanske du har gjort redan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albert.D Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 (redigerat) Hej Jag har skapat ett nytt konto på min dator, som jag bara ska ha till Cubase och inspelning. På mitt tidigare konto så har allting med ljudinspelning fungerat utan problem. På mitt nya konto kan jag dock inte få ut ngt ljud, varken i Cubase eller Mediaplayern. Är det ngt jag har glömt att göra? Jag trodde att installationen av ljudkortet inte brydde sig om hur många konton man har (så måste det väl vara?) Mitt ljudkort är Terratec EWX 24/96, som har fungerat strålande . Använder mig även av SX2 + massa VSTi:er och andra pluggar. Ngn som har en ide´hur jag ska få till ngt ljud? /Joey Hejsan ! Jag förmodar att du kör WinXP och vad jag förstår så har du skapat ett nytt login konto i ditt OS. ? När du installerade dina tidigare program mm med ditt tidigare konto (troligtvis ADMIN), så fick du troligtvis upp en dalogruta som frågade om programmen skulle bli åtkomliga för alla konton på datorn. Valde du då NEJ där så har du troligtvis felet där. De installerade programmen är låsta till detta konto. Men detta bara om ditt nya konto är ett "Gästkonto". Skapar du ett nytt ADMIN konto så bör det fungera. A.D Redigerat 23 mars 2005 av Albert.D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joey Postat 23 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2005 Albert D. - Du har helt rätt i ditt antagande kring OS mm. Det nya kontot jag skapade är ett ADMIN konto, så det borde inte vara det problemet. Fredster - behöver jag installera mina drivisar i det nya kontot om det är ett ADMIN konto 😲 ? Tack för hjälpen, förresten! När jag frågade om 'tråkningar' så menade jag det, faktiskt! Det är alltid kul om man gör det med glimten i ögat! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Fredster - behöver jag installera mina drivisar i det nya kontot om det är ett ADMIN konto 😲 ? Jag tror det. Du behöver nog inte stoppa in CD'n för att göra detta eftersom dom finns i burken redan. ta fram enhetshanteraren och klicka på uppdatera drivrutin....där ser du förövrigt om den hittar drivrutinen. Men som sagt jag är inte helt säker på att man måste göra det....var bara en tanke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Albert.D Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Albert D. - Du har helt rätt i ditt antagande kring OS mm. Det nya kontot jag skapade är ett ADMIN konto, så det borde inte vara det problemet. Fredster - behöver jag installera mina drivisar i det nya kontot om det är ett ADMIN konto 😲 ? Tack för hjälpen, förresten! När jag frågade om 'tråkningar' så menade jag det, faktiskt! Det är alltid kul om man gör det med glimten i ögat! 😉 Jodå.... det kan faktiskt vara det felet. Gruppen/Administratörer kan inte läsa andras filer om den ADMIN som installerar valt att inte dela/ge åtkomst åt andra konton vid installation av program mm. Jag tror att felet ligger där, men prova Fredster´s tips... Fungerar ljudet fortfarande med det andra ADMIN kontot? Datorer är bra så länge de fungerar.... 🙂 A.D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 det är inte så att du bara måste gå in på kontrollpanelen och ställa in ljuddevices där 😲 ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.