Jump to content
Annons

Copyswede "överträffar" sig själva


JJRockford

Recommended Posts

Jag förstår att det kan verka märkligt från ditt perspektiv där du i en liten bubbla vet allt, kan allt, ständigt har tolkningsföreträde och tror att världen är oföränderlig.

😆

ojojoj.... det kom ju från rätt käft käre jonjon 🙂

märkligt rolig - roligt märklig

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😆

ojojoj.... det kom ju från rätt käft käre jonjon 🙂

märkligt rolig - roligt märklig

Jag förstår att du tycker det eftersom du sida upp och sida ner visat att du har ungefär samma tendenser som Valle. Dock inte lika lättkränkt (inte så att det märks i a f), vilket såklart är ett stort plus. Även om det sistnämnda egentligen inte spelar så stor roll 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ungefär samma tendenser som Valle

ja om du menar att vi båda verkar tycka att du är helt ute å cyklar enhjuling på hal is - så visst är det så

kränkt? - finns väl inget direkt att bli kränkt av?

Link to comment
Dela på andra sajter

inte lika lättkränkt (...), vilket såklart är ett stort plus.

Du ser det som ett stort plus att få kunna kränka folk utan att de tar åt sig.

Bra där, JJRockford! Bra där!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja om du menar att vi båda verkar tycka att du är helt ute å cyklar enhjuling på hal is - så visst är det så

Ja, det uppenbarligen en gemensam nämnare.

kränkt? - finns väl inget direkt att bli kränkt av?

Nej, det tycker jag inte heller. Men Valle har t ex svårt att handskas med sina egna inlägg ibland och tycker att man smutskastar honom när man ifrågasätter hans ordval.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ser det som ett stort plus att få kunna kränka folk utan att de tar åt sig.

Valle med tolkningsföreträde för alla andra i farten igen 🙂

Nej, självklart menar jag inte så. Utan t ex att DP såvitt jag kommer ihåg aldrig blivit upprörd över att man ifrågasätter hans sätt att formulera sig och påstår att det smutskastar honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, självklart menar jag inte så. Utan t ex att DP såvitt jag kommer ihåg aldrig blivit upprörd över att man ifrågasätter hans sätt att formulera sig och påstår att det smutskastar honom.

Jag ger dig rätt, faktiskt. Med undantag för en person, så är du den ende på forumet som jag har blivit arg på (på riktigt). För du gjorde en märklig grej: du spred i inlägg efter inlägg en hemsk lögn om mig; jag skrev till dig i ett PM att jag tog illa vid mig och bad dig att sluta; du bad uppriktigt om ursäkt; sedan återgick du till forumet och spred lögnen på nytt ...

Jag vet inte vad sådant kallas. Men, absolut, det gjorde mig upprörd.

(Jag blev så äcklad av lögnen att jag vädjade till Admin att stänga av oss båda i två veckor – vilket jag visste var det enda sättet att få dig avstäng. Vädjan bifölls. Till min lättnad.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger dig rätt, faktiskt. Med undantag för en person, så är du den ende på forumet som jag har blivit arg på (på riktigt). För du gjorde en märklig grej: du spred i inlägg efter inlägg en hemsk lögn om mig; jag skrev till dig i ett PM att jag tog illa vid mig och bad dig att sluta; du bad uppriktigt om ursäkt; sedan återgick du till forumet och spred lögnen på nytt ...

Jag vet inte vad sådant kallas. Men, absolut, det gjorde mig upprörd.

(Jag blev så äcklad av lögnen att jag vädjade till Admin att stänga av oss båda i två veckor – vilket jag visste var det enda sättet att få dig avstäng. Vädjan bifölls. Till min lättnad.)

Weird.

Link to comment
Dela på andra sajter

Weird.

Ja, det tyckte jag också.

I en diskussion om hur man får ändra i en låt när man gör en cover av den (vilket i sin tur var del av någon annan diskussion, kommer inte ens ihåg vilken) tyckte Valle att enda sättet att få igenom sin poäng var att skriva att jag var en fitta. Senare återkom exakt samma formulering igen.

Ytterligare någon diskussion senare skrev Valle att jag verkligen skulle fundera igenom vad det innebär att diskutera något med honom. Att man vid det laget borde veta vad han har för stil när han skriver här på forumet. Jag ifrågasatte det rimliga i att man ska räkna med alla hans, som han själva kallar det, "kryddiga" ord och formuleringar. Och sen var cirkusen igång... Eftersom man tydligen ljuger när man skriver att Valle skrivit vad han skrivit.

Vad tycker ni om Copyswedes senaste förslag förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad sådant kallas.

Dålig självinsikt?

(Jag blev så äcklad av lögnen att jag vädjade till Admin att stänga av oss båda i två veckor – vilket jag visste var det enda sättet att få dig avstäng. Vädjan bifölls. Till min lättnad.)

Stängde Mats av dig i två veckor? Jag fick bara en. Fortfarande på väldigt oklara grunder dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig självinsikt?

Det skulle man nog kunna kalla ditt beteende, ja.

Stängde Mats av dig i två veckor? Jag fick bara en. Fortfarande på väldigt oklara grunder dock.

Korrekt; en (1) vecka. Jag hoppades på två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle man nog kunna kalla ditt beteende, ja.

Vi är förmodligen, som man säger, lika goda kålsupare 🙂

Men vad tror du om att fortsättningsvis lämna alla typer av personpåhopp därhän?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad tror du om att fortsättningsvis lämna alla typer av personpåhopp därhän?

Ja, tack! Jag hade verkligen uppskattat om du ville lägga av. Från min sida har såklart inga personpåhopp fällts, vare sig i den här tråden eller någon annan. Att du anser motsatsen är jag dock medveten om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tack! Jag hade verkligen uppskattat om du ville lägga av. Från min sida har såklart inga personpåhopp fällts, vare sig i den här tråden eller någon annan. Att du anser motsatsen är jag dock medveten om.

Några exempel på helt ovidkommande saker från de senaste sidornas diskussioner:

(Tänk nu på med vilka ögon vi läser, reeelativisten.)

Så försök att vara lite seriös.

Du är en paradox i dig själv, JJRockford; du kräver entydighet men tror samtidigt inte på att något kan vara entydigt ...

PS. Man märker att du inte längre brukar allvar i din tråd (förmodligen för att som vanligt få tråden låst innan du målar in dig i hörnet – igen. Och jag vet att du väntar och hoppas på att jag ska skriva något "nedsättande" om dig ... 🙂).

(JJRockford ... nu börjar det bli riktigt pinsamt. Lägg ner.)

(Jag tror för övrigt bestämt att en inläggsförfattare har blivit räddad av "the bell". Igen ... 😄)

Link to comment
Dela på andra sajter

Några exempel på helt ovidkommande saker från de senaste sidornas diskussioner:

Ovidkommande ... ?

Visa istället var i tråden jag angrep dig personligen (som i brott mot forumreglernma)!

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Ovidkommande ... ?

Visa istället var i tråden jag angrep dig personligen (som i brott mot forumreglernma)!

Samtliga citat (det finns säkert fler, orkade bara kolla de senaste 3 sidorna) är direkt riktade mot mig personligen och dessutom helt orelevanta för diskussionen som sådan.

D v s, både OT och personangrepp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtliga citat (det finns säkert fler, orkade bara kolla de senaste 3 sidorna) är direkt riktade mot mig personligen och dessutom helt orelevanta för diskussionen som sådan.

D v s, både OT och personangrepp.

Är det helt uteslutet att du har fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte ta sådant ovidkommande tjafsande via PM istället för i tråden? Era personliga problem med varandra är övriga i forumet inte särskilt intresserade av, har jag en stark känsla av... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte ta sådant ovidkommande tjafsande via PM istället för i tråden? Era personliga problem med varandra är övriga i forumet inte särskilt intresserade av, har jag en stark känsla av... 😏

Du har rätt, Claes! Jag börjar känna mig fånig.

Jag backar ...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Scrollhjulet kommer väl till pass i vissa trådar. 😆

Jag tycker Valle och JJRockford skall gå och ta en öl ihop och kanske rentav diskutera ett musikaliskt samarbete.

Passa även på att filma projektet så kan det bli en riktigt intressant dokumentär som ni kan kalla "Drama Queens 4Ever"... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Scrollhjulet kommer väl till pass i vissa trådar. 😆

Jag tycker Valle och JJRockford skall gå och ta en öl ihop och kanske rentav diskutera ett musikaliskt samarbete.

Passa även på att filma projektet så kan det bli en riktigt intressant dokumentär som ni kan kalla "Drama Queens 4Ever"... 😉

Jag föreslog det en gång. I alla fall att ta en öl. Men det andra låter ju också som en ganska kul ide.

Hursomhelst, Valles replik på det var att han redan var gift (??). Själv har jag visserligen aldrig varit gift, så jag vet inte hur jag skulle se på det då.

Men jag har flera kompisar som är det, och det brukar verkligen sällan vara något problem att få med dom ut för att dricka öl. Om något så är det väl dom som är drivande för att få till den typen av aktiviteter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte ta sådant ovidkommande tjafsande via PM istället för i tråden? Era personliga problem med varandra är övriga i forumet inte särskilt intresserade av, har jag en stark känsla av... 😏

kunde du inte skickat ett pm med detta då?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...