Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ladies and Gentlemen!

Jag ska börja samarbeta med en annan musiker och behöver då ta med mig mina projekt och ljudfiler.

Projekten har jag koll på var de ligger. Men olyckligtvis har jag varit så pass (o)intelligent att audiofilerna har lyckats hamna lite varstans.

Finns det något smidigt sätt att spara över endast de ljudfiler jag behöver från varje projekt till en bärbar disk. Eller måste jag kopiera 600GB dynga enbart pga min gedigna inkompetens?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Det finns en backup funktion. File->Back up project då får du en ny kopia, som du kan lägga på en annan disk.

Postat

Det går möjligtvis inte att använda den där backup-funktionen för att rensa bort alla filer som inte används för uppspelning "just nu"?

Jag tänker på när man är helt klar med en låt, den är mastrad och ligger ute på Spotify. Då skulle man ju på något enkelt sätt vilja spara en version som bara har exakt de tagningar kvar som faktiskt använts i slutmixen. Och ta bort alla omtagningar och sånt som ligger bakom.

pme (oregistrerad)
Postat

Det går möjligtvis inte att använda den där backup-funktionen för att rensa bort alla filer som inte används för uppspelning "just nu"?

Jag tänker på när man är helt klar med en låt, den är mastrad och ligger ute på Spotify. Då skulle man ju på något enkelt sätt vilja spara en version som bara har exakt de tagningar kvar som faktiskt använts i slutmixen. Och ta bort alla omtagningar och sånt som ligger bakom.

Nej. Men det finns en media->open pool. I den finns det sedan en trash och sedan kan man titta på used räknaren för varje media clip. Är den noll så används det inte. Duger det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.