Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har problemet att den tappar anslutning lite då och då, jag har dom senaste drivrutinerna och så men ja, jag använder mumble för att det är tydligen det enda som tillåter mig att spela in när jag gör mina gameplay videos.

När det händer så måste jag dra ut usb sladdarna, stoppa in dom igen och uppdatera mina inställningar i mumble, jag vet inte om det händer i andra program men ja, det verkar som om mumble är det enda program jag kan använda för att spela in röst, det hände i teamspeak med för övrigt, någon som har/har haft detta problem eller någon som har en teori på vad det skulle kunna vara?

Redigerat av FrozdY
Annons
Postat

Har du provat olika USB-portar, så att det inte är fel på porten?

Kolla också så att du inte har något strömsparläge aktiverat.

Har du andra USB-prylar inkopplade också, så är det kanske så, att strömmen från USB-porten inte räcker till. Likadant om du har ett par lågohmiga hörlurar, så kan det bli att USB-strömmen inte räcker.

Om det är problem med att strömmen inte räcker, så kan du koppla in en nätdel till Babyface - eller testa att koppla via en USB-hub som har egen nätdel.

Postat (redigerat)

Jag har testat andra portar men det hjälper tyvärr inte, kan inte koppla in den i en hub med egen ström, då funkade den inte alls, och fick inte med strömadapter till ljudkortet tyvärr.

Jag har en kyl fläkt med egen ström och en usb hub med egen ström utöver det så det är bara ljudkortet som går från datorns ström.

http://www.emusic.se/product/10377/Sennheiser-HD-280-PRO är mina lurar och jag vet inte vad som är låg ohm och så tyvärr.

Redigerat av FrozdY
  • 5 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.