Jump to content
Annons

Recommended Posts

pme (oregistrerad)
Postat

Tror den blir standard i pro studios? Det Àr ett ganska totalt annorlunda koncept Àn den gamla som varit standard hur lÀnge som helst.

Annons
Postat

Foliehatten Äker pÄ.

Hur fÄr allt det dÀr plats i den dÀr lilla?

Och thunderbolt 2? Finns ju knappt prylar till thunderbolt 1.

Presentatörer sade firewire istÀllet för thunderbolt, oops.

Ska bli intressant och se priset pĂ„ den. 🙂

Postat

Foliehatten Äker pÄ.

Hur fÄr allt det dÀr plats i den dÀr lilla?

Och thunderbolt 2? Finns ju knappt prylar till thunderbolt 1.

Presentatörer sade firewire istÀllet för thunderbolt, oops.

Ska bli intressant och se priset pĂ„ den. 🙂

Thunderbolt 2 Àr kompatibelt med Thunderbolt 1.

Det Àr dubbelt sÄ snabbt som Thunderbolt 1.

Den Àr en Ättondel av storleken till att börja med. Nya Mac Pro lanseras till hösten med nya Intel Xeon E5-processorer som kommer i varianter upp till 12 kÀrnor, dubbla grafikkretsar, 6 stycken Thunderbolt 2-portar, flashbaserad lagring, 2.5 gÄnger snabbare Àn vanliga SSD's och stöd för tre stycken skÀrmar i 4K-upplösning. Totalt sett ska den vara 2,5 gÄnger snabbare Àn sin föregÄngare!

pme (oregistrerad)
Postat

Undrar om man gillar den nya designen, gillade verkligen den gamla.

Mac-Ash.JPG
Postat

Thunderbolt 2 Àr kompatibelt med Thunderbolt 1.

Det Àr dubbelt sÄ snabbt som Thunderbolt 1.

Den Àr en Ättondel av storleken till att börja med. Nya Mac Pro lanseras till hösten med nya Intel Xeon E5-processorer som kommer i varianter upp till 12 kÀrnor, dubbla grafikkretsar, 6 stycken Thunderbolt 2-portar, flashbaserad lagring, 2.5 gÄnger snabbare Àn vanliga SSD's och stöd för tre stycken skÀrmar i 4K-upplösning. Totalt sett ska den vara 2,5 gÄnger snabbare Àn sin föregÄngare!

Jag lĂ€ste, och sĂ„g keynoten 😉

Och jag Ă€r definitivt inte negativ till Mac pro. Snarare tvĂ€rt om 😄

pme (oregistrerad)
Postat

Jag Àr nog ganska ordentligt skeptisk. Ingen plats för diskar, ingen plats för ljudkort. Inte ens fw800. Externt nÀtagg? Endast en CPU. 4 minnesplatser. Inbyggd low end grafik. Ska man ha in highend grafik sÄ mÄste man köra TB och dÄ blir TB begrÀnsningen. Inte för att grafiken inte skulle rÀcka i en musik studio. Men för de som har behovet sÄ blir det MS-windows. SvÄrt att bli imponerad om man jÀmför med vad PC leverantörerna kan leverera.

Postat

@pme, det Àr ju Thunderbolt-2. Mao dubbelt sÄ snabbt som gamla Thunderbolt!

Hur som helst sÄ Àr det onekligen intressant vad det hÀr hamnar!

En pyttemaskin med monsterprestanda.

256-bit Intel Xeon E5 12-core

PCI-E SSD's i skriv & lÀs i över 1000 MB/s

Dubbla AMD FirePro-grafikkretsar som klarar tre stycken skÀrmar i 4K-upplösning. Typ 12 stycken skÀrmar i 1080p

ECC-Minnen i 1866MHz DDR3

Sex stycken Thunderbolt-2 anslutningar plus HDMI

4 stycken USB 3.0

Och med anledningen med hela sex stycken Thunderbolt fördelade pÄ tre bussar för externa enheter sÄ tror jag det hÀr Àr en bra grundsten för vad man nu Àn vill ha den till.

Bild film musik osv...

En lite soptunna till hjÀrna sen kopplar man pÄ det man behöver.

Jag tror inte den hÀr blir sÄ dÀr överjÀvligt dyrt som Mac Pro normalt brukar kosta!

Men den som lever fĂ„r se i höst! 🙂

pme (oregistrerad)
Postat

@pme, det Àr ju Thunderbolt-2. Mao dubbelt sÄ snabbt som gamla Thunderbolt!

Hur som helst sÄ Àr det onekligen intressant vad det hÀr hamnar!

En pyttemaskin med monsterprestanda.

256-bit Intel Xeon E5 12-core

PCI-E SSD's i skriv & lÀs i över 1000 MB/s

Dubbla AMD FirePro-grafikkretsar som klarar tre stycken skÀrmar i 4K-upplösning. Typ 12 stycken skÀrmar i 1080p

ECC-Minnen i 1866MHz DDR3

Sex stycken Thunderbolt-2 anslutningar plus HDMI

4 stycken USB 3.0

Och med anledningen med hela sex stycken Thunderbolt fördelade pÄ tre bussar för externa enheter sÄ tror jag det hÀr Àr en bra grundsten för vad man nu Àn vill ha den till.

Bild film musik osv...

En lite soptunna till hjÀrna sen kopplar man pÄ det man behöver.

Jag tror inte den hÀr blir sÄ dÀr överjÀvligt dyrt som Mac Pro normalt brukar kosta!

Men den som lever fĂ„r se i höst! 🙂

256-bitars haha. Visst. 8x2.5 Gbit/s per TB (20 Gbit/s) . pcie 3.0 Àr 128 Gbit/s för en 16 lane-slot. Ingen sata3. 6G. Visst, det Àr trevligt med flash minnen utan att gÄ via sata. Men jag hade helre haft en pcie slot sÄ jag sjÀlv kunde vÀlja om det Àr flash minne jag vill ha eller nÄgot annat.

Postat (redigerat)

SÀga vad man vill, men Apple Àr bra pÄ att bana vÀg för ny design. Den va jÀvla go och fin gÀllande designen. Om jag behöver den nej, vill hellre ha en Macbook Pro iaf. Ska bli intressant vad priset hamnar pÄ. Mac Pro Turbine --->

Redigerat av Pesek
Postat

Eftersom nu Apple skryter med denna vrÄlmaskin och pushar för tre stycken 4K-skÀrmar sÄ tror jag att vi senare i höst fÄr se en 27" Retina Thunderbolt-2-Display!

Annars sĂ„ vore det konstigt 😉

Postat

Den Ă€r vrĂ„lcool, punkt slut! 😄

• Gilla 1
pme (oregistrerad)
Postat

Fyfan vad vÀrdelöst och inte komma pÄ detta tidigare. Borde uppfunnits typ 98.

2001kom originalet, sÄ det Àr vÀl inte alls omöjligt att den uppfanns 98. power_mac_g4_cube.jpg

Postat

Design Àr för fjollor som har ett behov av att visa upp en cool dator. Imac finns redan. Vi som arbetar professionellt behöver funktion, prestanda, stabilitet och möjlighet att bygga pÄ sjÀlv med t ex HDs.

Jag Àr ngt skeptisk till detta... men nyfiken.

Postat (redigerat)

fotd1930droidfactory-black-r6-dome.jpg?1352247040

Design, helt ointressant. KÀnns dock som de Apple valt ett par tveksamma lösningar, men MAC-mÀnnsikor kÀkar ju allt med hull och hÄr oavsett.

Dessutom kan jag kÀnna att Apple gör bort sig genom att vÀlja standardlösningar som brukar vara svÄrt för anvÀndaren att göra nÄgot Ät. Om jag köper en garderob kanska jag vill avgöra var hyllorna ska sitta...

Redigerat av mickestrang
Meidenberg (oregistrerad)
Postat

Helt klart intressant design, speciellt insidan men vill inte ens se datorn sÄ den fÄr gÀrna vara hur ful som helst. Vill jag ha en workstation sÄ ska varenda skruv kunna konfigureras sÄ den hÀr Àr inte intressant. Kommer för övrigt finnas en hel drös med workstations som Àr bra mycket kraftfullare Àn denna nÀr den vÀl slÀpps, Àr bara konfigurera nÄgot skitfult men kraftfullt pÄ Mullet eller plocka upp en fÀrdig Boxx-maskin.

Trist att det bara Ă€r 2st gfx-kort i den och att det bara Ă€r Ati, föredrar dock Ati men det finns mĂ„nga RT-renderare som funkar bĂ€ttre med Nvidia och Cuda, Å andra sidan sĂ„ kan man ju köra det i en extern lĂ„da men gillar iden av att kunna ha tillrĂ€ckligt med kraft i en och samma burk.

Cool grej iaf och Àr förmodligen bra mycket kraftfullare Àn vad mÄnga behöver.

Postat

fotd1930droidfactory-black-r6-dome.jpg?1352247040

Design, helt ointressant. KÀnns dock som de Apple valt ett par tveksamma lösningar, men MAC-mÀnnsikor kÀkar ju allt med hull och hÄr oavsett.

Dessutom kan jag kÀnna att Apple gör bort sig genom att vÀlja standardlösningar som brukar vara svÄrt för anvÀndaren att göra nÄgot Ät. Om jag köper en garderob kanska jag vill avgöra var hyllorna ska sitta...

Du vill alltsÄ kunna vÀlja i vilken ordning dina PCI-kort sitter i datorn..?

Postat

Du vill alltsÄ kunna vÀlja i vilken ordning dina PCI-kort sitter i datorn..?

Jag vill kunna bestÀmma allt, minnen - hur mÄnga, stora och vilka, kortplatser, in- och utgÄngar, kylning....rubbet.

pme (oregistrerad)
Postat

Jag vill kunna bestÀmma allt, minnen - hur mÄnga, stora och vilka, kortplatser, in- och utgÄngar, kylning....rubbet.

Va, Àr du proffs eller nÄgot? Men tydligen vill apple ocksÄ bestÀmma allt. Du förlorar.
Postat (redigerat)

Va, Àr du proffs eller nÄgot? Men tydligen vill apple ocksÄ bestÀmma allt. Du förlorar.

Proffs`? Jag kan bygga en dator i alla fall, och Apple vinner inte, för jag betalar inte 10k + för att det Àr ett jÀvla Àpple pÄ den.

Redigerat av mickestrang
  • Gilla 2
Postat

Design före funktion. FÄnigt.

Nja?! Nu vet ju alla att Apple Àr designfreak. Men att den har en sÄn hÀr design har nog sin orsak.

I den gamla Mac Pro satt det 6 eller 7 flÀktar. Bland det smartaste kylningen som finns i vanlig luftkylning.

Men i den hÀr sitter det en enda. Sen fÄr den se ut som R2D2 eller en soptunna/askkopp.

Och eftersom Thunderbolt Àr det sk "nya" sÄ behövs det inga PCI platser eller dvd's osv. DÄ det Àr tÀnkt att man ska kunna konfigurera sin uppsÀttning precis hur man vill externt.

En liten klump med massor av kraft. Sen Àr det bara att bygga pÄ whatever man vill ha. Upp till 36 stycken devices. Om det sÄ Àr ljudkort eller hÄrddiskar eller ett fetare grafikkort eller 100 st usb-hubbar.

Sen fÄr man ju se i höst nÀr den hÀr lanseras. Linus pÄstÄr att den kommer vara dyr pga pci-ssd. Och det kan nog stÀmma. Men sen dÄ? Jag tror inte den kommer bli sÄ dÀr vansinnigt dyr ÀndÄ. Det Àr ju i princip ett motorblock pÄ 1000hp men inget direkt chassi. Men sen tillkommer ju alla externa enheter. Och kanske det blir dyrt ÀndÄ?

Vad jag dÀremot hoppas pÄ att Apple slÀpper tillbehören till den hÀr burken.

Bla SkÀrmar med 4K-upplösning. Externa chassin mm.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.