Jump to content
Annons

KRK - VXT 6


Recommended Posts

Hej kära medlemmar på studio.se! Jag har tänkt att köpa studiomonitorer och har riktat in mig på KRK då jag fått rekommendationer och även provlyssnat i butik. De monitorer jag planerat att inskaffa är KRK VXT 6 men mitt rum är endast 3,2 x 3,5 x 2,45 meter, har planerat att sätta dem ungefär 1,5m ifrån mig i en triangel. Är mitt rum för litet? Skulle det vara båttre med KRK VXT 4? (Köper ett par).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

om 6 står för 6,5"(finns det 6"?) så är det bra för rummets storlek.

Sedan kan man optimera(testa olika placering) med placering men då bör man hälst mäta(akustisk mätning) för att se va som händer. 1,4-1,5m är nog lagomt så läge du inte sitter i mittan av rummt. mitten bör vara bakom ryggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

om 6 står för 6,5"(finns det 6"?) så är det bra för rummets storlek.

Sedan kan man optimera(testa olika placering) med placering men då bör man hälst mäta(akustisk mätning) för att se va som händer. 1,4-1,5m är nog lagomt så läge du inte sitter i mittan av rummt. mitten bör vara bakom ryggen.

6 står för 6", exakt! Köpte dem ifrån ebay men serien har VXT 4, VXT 6, VXT 8. Likadant med dem andra Krk monitorerna. Kanske bara var lite finare att skriva VXT6 istället för VXT6.5 ^^ Aa, jag var lite orolig i början men de passar perfekt för rummets storlek! Detta är mina första studiomonitorer så hade ingen aning hur de skulle låta alls. Så första gången jag provlyssnade så var det jättelågt tyckte jag men tänkte, jaja det är ju kvalité i ljudet iaf... Tills jag upptäckte att det fanns ett volym reglage på baksidan som pekade på -30Db hahaha! 😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...