Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har gjort en youtubevideo med en webbtjänst som heter animoto. Animoto gör upphottade bildspel kan man säga. Innehållet är bilder/animationer vi själva gjort och sådana som är fria att använda.

Kul att göra som något slags kreativt grupparbete. Skulle vara roligt att höra spontana intryck.

Även kommentarer på låten är uppskattade. Det är samma låt som jag har lagt ut förut men ny mix. Vi "jobbar på nytt material" men hastigheten är mycket långsam 🙂

Edit: länk som funkar

Redigerat av stol
Annons
Postat

Får också be om ursäkt men min google hittar heller inte den. Får ngt om Disco Diablo (är det den?!) men när jag klickar på den så får jag felmeddelande om att sidan inte kan visas.

Postat

Roligt att du kollade saddamjr.

Nej vi är inte från England, men uttalet kanske antyder mer England än USA, fast vi försöker hålla det neutralt. Och ja jag är med.

Dåligt ljud som i kass ljud i youtube? Eller är det mix/prod/framförande som är kass?

Det finns en version med bättre ljudkvalitet (i allafall om man ställer upp bitrate i youtube):

Skulle vara kul att höra något om själva videon. Är den ok för youtube, inte så höga förväntningar på youtube. Eller är videon förskräcklig, skämmer upplevelsen av låten. Eller är den helt ok, gränsande till bra. Funderar på att göra om videon. Kanske köra en väldigt enkel med bara text eller så.

Postat

Jag blandade ihop er med dom här. http://www.diablodisco.com/WELCOME.html

Videon tyckte jag var ok men ganska intetsägande. Själva ljudet låter som utube brukar, men jag tycker att sången är för högt mixad. Dessutom ligger det en "digital shaker" eller nåt rakt igenom låten som jag tycker låter vass och obehaglig. Breaket med enbart denna "shaker" och trummor gör inte saken bättre. Annars, bra låt som sagt.

Postat

Ingen vidare bra video. Låten är ok dock. Kanske skulle bli ännu bättre om det var en sk textvideo. Videon distraherade mig från lyriken.

Postat

Jag blandade ihop er med dom här. http://www.diablodis...om/WELCOME.html

Videon tyckte jag var ok men ganska intetsägande. Själva ljudet låter som utube brukar, men jag tycker att sången är för högt mixad. Dessutom ligger det en "digital shaker" eller nåt rakt igenom låten som jag tycker låter vass och obehaglig. Breaket med enbart denna "shaker" och trummor gör inte saken bättre. Annars, bra låt som sagt.

Tack för kommentarer SaddamJr. Intressant att höra

Ingen vidare bra video. Låten är ok dock. Kanske skulle bli ännu bättre om det var en sk textvideo. Videon distraherade mig från lyriken.

Tack för kommentarer. Har tänkt i samma banor, att en enklare variant med text skulle kunna vara något.

Postat (redigerat)

Kul att du kollar Amis.

Kan den här länken funka bättre?

Nu gick det bättre;-)

Låten gillade jag inte så värst men det kan bero på att jag hör den genom datorhögtalare. Videon var rätt bra. Speciellt i början, men sedan kör den på med samma sak genom hela låten och då blir det enformig. Det händer för mycket hela tiden vilket tar fokus från musiken. Jag hade klippt in stillbilder på ex er själva, eller ännu hellre, en filmsnutt där ni spelar era instrument, lite var stans genom videon så att det blev varierat. Försök också att variera bilderna så att inte samma kommer upp hela tiden. Speciellt klockan kändes onödig. Den var fräck en gång; men inte de andra gångerna. Annars blev jag impad av vad man kan göra med programmet. Skall kanske också göra en lite längre fram....

Återkommer med recension om musiken när jag kommit hem.

Redigerat av Amis
Postat

Håller med. Duktigt skön låt men duktigt störig video. Texten/musiken och videon går inte ihop. Som det är nu är det bara störigt att kolla på videon (minskade webläsaren och lyssnade på den sköna låten istället).

Summerat: Bloody mycket cred för låten!

Postat

Härligt stol! 🙂

Tack för uppmuntran slejnard! Roligt med feedback. Musiken betyder mest förstås, men det vore kul att lära sig få ihop en schysst youtubevideo. Det finns en uppsjö av videoverktyg på nätet och i form av appar som är väldigt enkla att använda och inte kostar något att tala om. Så möjligheterna finns.

Postat

Tack för uppmuntran slejnard! Roligt med feedback. Musiken betyder mest förstås, men det vore kul att lära sig få ihop en schysst youtubevideo. Det finns en uppsjö av videoverktyg på nätet och i form av appar som är väldigt enkla att använda och inte kostar något att tala om. Så möjligheterna finns.

Kan man inte spela in egna filmsnuttar, t ex på bandet, och lägga in? Er video var en smula opersonlig.

• 5 veckor senare...
Postat

Kan man inte spela in egna filmsnuttar, t ex på bandet, och lägga in? Er video var en smula opersonlig.

Jag tror du är inne på något centralt här. En youtubevideo utan ett enda mänskligt ansikte, risken är stor att den upplevs träig. Problemet är att vi inte vill vara med på bild 🙂

Provade denna variant istället, video med bara text. Gjord med Appen Lyric Video för iphone. Appen är lätt att använda men att få texten att synka med musiken var jättemäckigt. Man sitter i realtid och duttar på skärmen när nästa ord ska komma fram. Pilligt kan jag säga..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.