Jump to content
Annons

Modda neve 33415 line amp till en neve 1073 preamp

dagg

Recommended Posts

Hej. Funderar på att köpa en 33415 line amp och bygga om den till en preamp. Vad jag har hört så ska det vara samma komponenter i line ampen som i preamparna på neve 1073.

Är det någon som har erfarenheter av detta och vet vad som behöves införskaffas förutom line ampen?

Låter dom någorlunda lika i slutändan eller är det bara waste of time ?

//Dagg

Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

1073 är den inte speciellt lik. Det blir möjligen något som kan liknas en 1081.

Dela på andra sajter

1073 är den inte speciellt lik. Det blir möjligen något som kan liknas en 1081.

Okej. Har du någon erfarenhet av 1081 hur bra tycker du dom låter och på vad?

Kommer det bli stor skillnad på ljuden mellan min modd och en riktig 1081 ?

Tack för svaret:)

Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag har ingen erfarenhet av 1081. Men den är speciell då den inte är klass A.

Dela på andra sajter

Okej. Har du någon erfarenhet av 1081 hur bra tycker du dom låter och på vad?

Kommer det bli stor skillnad på ljuden mellan min modd och en riktig 1081 ?

Tack för svaret:)

Många som använder 1081or, bla Joe Barresi m.m väldigt vanligt i studios, låter säkert kanon.

Dela på andra sajter

Modda!? Menar du modifiera? Bättre att löda ihop en ny då som motsvarar det du vill ursprungligen ! 🙂

Ja modifiera menade jag 🙂 grejen var att jag kan köpa en 33415 billigt och har hört att den ska ha typ samma delar i sig som en 1081 mic pre. Men det kanske är bättre att löda ihop en ny istället 🙂

Dela på andra sajter

Många som använder 1081or, bla Joe Barresi m.m väldigt vanligt i studios, låter säkert kanon.

Ja jag är ju lite sugen på att prova dom.

Tydligen så ska dom line ampen ha suttit i ett neve 8086 bord från 69.

Har kollat runt lite om info och det verkar som ganska många har byggt om dom på detta vis, de flesta har tyckt att dom låtit kanon men vissa har inte alls gillat dom.

Men jag tror det kan bli coolt. Antagligen mycket bättre än de preamps som sitter i mitt ljudkort hemma iallafall 🙂

Dela på andra sajter

Ja jag är ju lite sugen på att prova dom.

Tydligen så ska dom line ampen ha suttit i ett neve 8086 bord från 69.

Har kollat runt lite om info och det verkar som ganska många har byggt om dom på detta vis, de flesta har tyckt att dom låtit kanon men vissa har inte alls gillat dom.

Men jag tror det kan bli coolt. Antagligen mycket bättre än de preamps som sitter i mitt ljudkort hemma iallafall 🙂

Om du har någon fråga om Neve-prylar gå in på GS och skapa en tråd och fråga Geoff Tanner, han kan nog det mest när det gäller Neve.

Dela på andra sajter

Om du har någon fråga om Neve-prylar gå in på GS och skapa en tråd och fråga Geoff Tanner, han kan nog det mest när det gäller Neve.

Okej tack för tipset!🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.