Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

Jag har en strata med 0.10-strängar som jag tycker är trögspelad. Min plan är att byta till ett set 0.09 för att få den något mer lättspelad. Stratan är en '68 reissue där man kommer åt dragstången under plektrumskyddet, dvs mot kroppen. Den är ganska svårtillgänglig med andra ord. Jag har aldrig justerat den tidigare så jag har ingen erfarenhet av hur man gör på bäst sätt.

Nån som vet ungefär hur mycket man ska släppa på dragstången här? Ett halvvarv, helvarv, 4 varv???

Tips tas tacksamt emot hur man gör detta på bäst sätt!

/Daniel

post-7351-0-47818600-1370373363_thumb.jpg

Redigerat av Fopster
Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Om du aldrig gjort det förr så släpp bara mycket litet. Ett kvarts varv kan vara tillräckligt. Låt guran stå ett dygn och kolla sedan om det är tillräckligt. Annars släpp ett kvarts varv igen och vänta ett dygn till. Varför vänta ett dygn? För att det är trä och tar sin tid att sätta sig. Drar eller släpper man för mycket så kan den tyckas vara ok efter ett par timmar men nästa dag inser man att det var för mycket.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ta bort plektrumskyddet. Måste säga att lägga dragstången så där var rent idiotiskt och allt annat än användarvänligt. Du kan inte justera genom att skruva loss halsen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.