mickestrang Postat 3 juni 2013 Dela Postat 3 juni 2013 Ja, frågan är enkel, jag undrar även om någon har erfarenheter av detta. Ska försöka jobba med en Digico SD11 och banda i Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henning Postat 3 juni 2013 Dela Postat 3 juni 2013 Utan speciellt mycket erfarenhet av MADI så är mitt svar: Det bör väl inte spela någon roll. Har du ett ljudkort i datorn som klarar av madi så bör väl kanalerna dyka upp i Cubase som kanaler från vilket annat ASIO-ljudkort som helst. Så ja, det borde ju fungera! /H. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juni 2013 Dela Postat 3 juni 2013 Det är inte Cubase som behöver ha stöd för det, utan ljudkortet... Har du ett MADI-ljudkort, som t ex RME HDSPe MADI, så funkar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 3 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 3 juni 2013 Ja, jag är inte så insatt i MADI, men kollegan säger att hans PT 8 LE inte stödjer detta och därför vill testa med min laptop med Cubase Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juni 2013 Dela Postat 3 juni 2013 (redigerat) Det funkar som sagt, men det krävs alltså att du har ett MADI-ljudkort, så du kan inte koppla in MADI-kablarna på ett vanligt ljudkort. Ska kanske tillägga att till en laptop behöver du exempelvis RME Madiface, som ligger på runt 12000:-, så det är inget man gärna skaffar för en snabbtest... 😉 Redigerat 3 juni 2013 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 3 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 3 juni 2013 Madi´t ska levereras via USB till laptopen, kan det vara så att Digico´n agerar ljudkort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 3 juni 2013 Dela Postat 3 juni 2013 MADI kan jämföras med tex ADAT eller SPDIF. Ska du ha in MADI i laptopen kan det nog bli lite besvärligt. RME har visat MADIFace XT. eller MADIFace USB Men dessa säljs inte ännu. Men det finns förstös andra leverantörer än RME. Men något USB-madi har jag inte sett till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juni 2013 Dela Postat 3 juni 2013 Madi´t ska levereras via USB till laptopen, kan det vara så att Digico´n agerar ljudkort? Jag skummade igenom manualen och USB-portarna verkar bara vara avsedda för USB-hårddiskar att spela in på och för remote control av mixern från en PC. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 3 juni 2013 Dela Postat 3 juni 2013 Ja, jag är inte så insatt i MADI, men kollegan säger att hans PT 8 LE inte stödjer detta och därför vill testa med min laptop med Cubase Det är just för att Pro tools 8LE behövs köras med Avids egna kort. 8HD varianten har stöd och nyare Pro tools också då de kan köra 3:dje parts ljudkort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 3 juni 2013 Trådstartare Dela Postat 3 juni 2013 Jag tror att Digico har en MADI-port ut, den går sen till någon liten burk och därifrån USB....ska kolla noggrannare på jobbet i morrn http://www.digico.biz/docs2/products/UB_MADI.shtml Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 4 juni 2013 Dela Postat 4 juni 2013 Jag tror att Digico har en MADI-port ut, den går sen till någon liten burk och därifrån USB....ska kolla noggrannare på jobbet i morrn http://www.digico.bi...s/UB_MADI.shtml JTja, har du en så USB-madi grej så är det väl bara att köra. Det ser inte utom som om det finns drivers till den, vilket förmodligen betyder att den är device-class compliant. Borde fungera med linux,ipad och vissa android också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 4 juni 2013 Dela Postat 4 juni 2013 http://www.digico.bi...s/UB_MADI.shtmlDet där är ljudkortet. Det har bara MADI, inga analoga I/O. Digico har drivrutiner, ASIO för Windows och CoreAudio för Mac. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.