Jump to content
Annons

Moderatorer - välkomna!


Björn Olsberg

Recommended Posts

Hur många gånger skall gulklimpar som Claes mf. behöva svara på samma frågor?

tror nog att de upprepade diskussionerna om ljudkort etc. i första hand är ett tecken på vår egna diskussionslystnad.

det är ingen som tvingar claes att hänvisa till sitt micktest, men han tycker nog själv att det är ganska trevligt. dessutom: om han väntar mer än 15 minuter innan han svarar, så har säkert någon annan skrivglad person(jag eller någon annan) redan hunnit hänvisa till micktesten.

Om ingen svara så dyker samma tråd upp i 3 forum till....

Jag ifrågasätter inte att saken diskuteras i evigheters evighet, problemet är att det dyker upp dussintals nya trådar som tar upp saker som borde diskuteras i redan existerande trådar. Och trots uppmaning att flytta diskussionen till en existerande tråd fortsätter diskussionen i den nya.

Läs vad jag skriver människa.

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag ifrågasätter inte att saken diskuteras i evigheters evighet, problemet är att det dyker upp dussintals nya trådar som tar upp saker som borde diskuteras i redan existerande trådar. Och trots uppmaning att flytta diskussionen till en existerande tråd fortsätter diskussionen i den nya.

Läs vad jag skriver människa.

visst.

men vad är problemet?

det du och jag diskuterar nu, har ju också diskuterats innan (men det var ingen som brydde sig om att leta upp någon gammal tråd för det). här t.e.x

det jag menar är att det inte är något speciellt problem, utan att det snarare håller forumet levande. många personer tycker ju om att skriva och försöka hjälpa till, även om det skulle vara så att frågan redan finns besvarad. både här och på en massa andra forum som sysslar med musik.

känns som att det bara är att inse: vissa är för lata för att söka upp informationen på nätet/forumet, och väljer att fråga istället. det kommer det alltid att göra. (så länge vi inte kommer på något smart sätt att hindra dem så är det inte så mycket att göra)

samtidigt så finns det folk som gärna svarar, även om de har hört frågan innan.

och om man tycker att det känns jobbigt, så är det ju bara "hoppa" och låta tråden vara.

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

samtidigt så finns det folk som gärna svarar, även om de har hört frågan innan.

och om man tycker att det känns jobbigt, så är det ju bara "hoppa" och låta tråden vara.

Funkar alldeles utmärkt att "hoppa" ända till man skall använda den allsmäktiga sökfunktionen.

Då man inte hittar ett endaste dugg pga. alla skräptrådar.

Jag antar att jag inte är den enda som stött på ett problem och haft ett svagt minne av att man sett lösningen här på forumet.

Glad i hågen ger man sig ut och söker och inser snart att man måste bläddra sig igenom tonvis med skräp, upprepningar och rena dagisslagsmålen innan man hittar det man söker...

Jag har svårt att tänka mig att detta inte var det Olsberg och co. hade när de drog igång forumen.

Edit-> Halvvägs till OT. snart får vi starta en ny tråd, eller smaka på moderatorvrede. 😲

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar alldeles utmärkt att "hoppa" ända till man skall använda den allsmäktiga sökfunktionen.

Då man inte hittar ett endaste dugg pga. alla skräptrådar.

jo men det har du ju rätt i. och samtidigt så är det kanske en del av problemet, att precis lika jobbigt det är att hitta exakt det man söker, precis lika lätt är det att slänga iväg en ny tråd, utan att söka igenom forumet en gång.

fast, jag tycker ändå att sökfunktionen fungerar bra, nu när man vet att man kan använda AND och OR.

skriver inte mer om den, för då hamar jag också ot.

//sen får vi ju komma ihåg att forumet absolut inte är någon faktabank, utan snarare bara en samling av en massa personers åsikter. tro fan att mycket av det kan kännas som skräptrådar.

glad påsk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag har vart moderator på Sonar forumet men jag tror jag har tappat bort de rättigheterna nånstans på vägen även fast titeln står kvar under min avatar?

Kanske Neko som tagit bort dina rättigheter? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag har vart moderator på Sonar forumet men jag tror jag har tappat bort de rättigheterna nånstans på vägen även fast titeln står kvar under min avatar?

I don't think pot is the right way for you 😄

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla, det är väldigt OT nu...

Jag tycker att trådar skall få gå off-topic speciellt ifall det är trådar som inte har någon direkt poäng. Inte för att vara sån men allt intressant i den här tråden står redan i Olsbergs första inlägg. Mitt inlägg var menad som en rolig grej och jag tror att många uppskattade den. Forumet är väl delvis till för att vara roligt eller? Om jag hade startat en annan tråd hade det inte alls fått samma effekt. Låt inte trådar gå off-topic när det går till pajkastning eller ifall det verkligen flyttar fokus från en seriös tråd t.ex. någon som vill ha kritik på sin demoinspelning.

Att slaviskt hålla trådar on topic blir bara löjligt, kontrollerande och kommer bidra till ett grymt "oflyt" i konversationerna.

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller me´re, Shadows. Får inte bli för mycket Gestapo...

😄  🙂  🙂  🙂

Jo, snälla! Jag mår bra av pisk, smisk och disciplin!!! Bestrafe Mich, Herr Oberstürmbanführer!

För övrigt är jag av den extremt bestämda åsikten att ALLA trådar skall stängas så fort minsta misstanke om OT förekommer. Är moderatorerna osäkra - stäng! Aah, det kändes skönt att få ur sig detta. Det är ett smutsigt jobb men någon måste göra det!

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla, det är väldigt OT nu...

Jag tycker att trådar skall få gå off-topic speciellt ifall det är trådar som inte har någon direkt poäng. Inte för att vara sån men allt intressant i den här tråden står redan i Olsbergs första inlägg. Mitt inlägg var menad som en rolig grej och jag tror att många uppskattade den. Forumet är väl delvis till för att vara roligt eller? Om jag hade startat en annan tråd hade det inte alls fått samma effekt. Låt inte trådar gå off-topic när det går till pajkastning eller ifall det verkligen flyttar fokus från en seriös tråd t.ex. någon som vill ha kritik på sin demoinspelning.

Att slaviskt hålla trådar on topic blir bara löjligt, kontrollerande och kommer bidra till ett grymt "oflyt" i konversationerna.

VA? 🙂

Roligt, är du dum ?

Här ska vi inte ha roligt... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...