Måsart Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Ett klassiskt samtalsämne efter några bira (åtminstone i min bekantskapskrets) är det här med supergrupper. Om du fick plocka ihop en egen supergrupp bestående av dina favoritmusiker/sångare, hur skulle den då se ut? Döda eller levande spelar ingen roll, mixa fritt som satan.... 😎
klasho Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Marcus Berg, Chris Cornell, Te Kenawa Haereiti (aka Rufus), Miles Davies, Joseph Alessi, Yo Yo Ma, Dimebag Darrell, Tom Morrelo, Cornelis Vreeswijk, Esbjörn Svensson, och så nån på bas....ta in vaktmästaren 😄 Nä jag lämnar den platsen öppen. Skulle om inte annat bli väldigt intressant musik!
mickestrang Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Paul Mcartney (1970) - sång Jaco Pastorius - bas Jon Lord - orgel Stevie Wonder - keyboards Brian May - gitarr Mark Knopfler - gitarr The Wailers - körsångare
SadamJR Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 (redigerat) Donald Fagen på sång och keys. Walter Becker på gitarr. Fyll på med dom bästa jazz- och studiomusiker du kan hitta och.....hmm..... Redigerat 31 maj 2013 av SadamJR
JohnRick Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 John Bonham på trummor, Jimmy Page på gitarr, Robert Plant på sång och John Paul Jones på bas/orgel.
Måsart Postat 31 maj 2013 Trådstartare Postat 31 maj 2013 (redigerat) John Bonham på trummor, Jimmy Page på gitarr, Robert Plant på sång och John Paul Jones på bas/orgel. Ja, tänk vilken jävla grupp det hade kunnat bli... 😎 Jag hade gärna sett Phil Lynott, Rory Gallagher och Bonham lira tillsammans....det hade kunnat bli fint som snus!! Redigerat 31 maj 2013 av Måsart
KillwithSkill Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Trummor - Tommy Lee (just för han kan lira bly) Eric Carr som stand in Bass - Phil Lynnot Kompgura - James Hetfield Sologura - Dimebag och Zakk Wylde Growl - Phil Anselmo Sång - Rob Halford (80-talet)
Claes Holmerup Postat 31 maj 2013 Postat 31 maj 2013 Philip Bailey & Maurice White, Verdine White, Ralph Johnson, Gary Burns, Bobby Burns, Reggie Young.... OK - det blev visst Earth, Wind & Fire - men varför bryta upp något som är perfekt...? 😉 Nåja... Bas: Bernard Edwards eller Louis Johnson (ruggigt svårt att bestämma sig...) Sång+kör: Philip Bailey, Michael Jackson, Freddie Mercury, Donna Summer, Chaka Khan Keyboards: Stevie Wonder, Quincy Jones, Vince Clarke, Howard Jones Gitarr: Nile Rodgers, Brian May, Prince Kanske en lagom galen blandning...
Piccazzo Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Steve Perry eller Freddie Mercury ( Sång ) John Bonham ( Trummor ) Billy Sheehan ( Bas ) Nuno Bettencourt ( Gitarr ) Jimi Hendrix ( Gitarr ) Jens Johansson ( Keyboard )
pme (oregistrerad) Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Orgel: JS Bach. Piano. Franz List Guitars. Mark Knopfler, David Gilmour. Sång: Art Garfunkel och Whitney Houston. Kör. Annefrid och Agneta. Bas Paul Mcartney (Alltid bra om basisten kan sjunga lite :-) Trummor Terry Williams. Sax Clarence Clemons
joachime Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Keyboards: Stevie Wonder, Quincy Jones, Vince Clarke, Howard Jones Jag tror dom två förstnämnda skulle dribbla upp dom två senare på läktaren. Vince Clarke ba': - Öh, grabbar vad tror ni om att bara spela på monofoniska analogsynthar? Howard Jones: - Ja, vilken bra idé! Fast jag vill använda båda pekfingrarna samtidigt. Det ena fingret på en Oberheim framför mig och det andra på en Korg bakom mig. På kromade stativ. I olika höjd. Med headset.
Naymari Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Detta var ju lagom svårt.. Trummor: Antingen John Bonham eller Phil Collins Bas: Flea Gitarr: Joshua Homme, John Petrucci Klaviatur: Trent Reznor Sång: Chris Martin
Soundprocessingstudio Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Bob Marley - Sång & gitarr John Lennon - Sång & gitarr Peter Criss (1975) - Trummor & körsång John Paul Jones - Bas & orgel Allen Collins - Sologitarr
Claes Holmerup Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Jag tror dom två förstnämnda skulle dribbla upp dom två senare på läktaren. Vince Clarke ba': - Öh, grabbar vad tror ni om att bara spela på monofoniska analogsynthar? Howard Jones: - Ja, vilken bra idé! Fast jag vill använda båda pekfingrarna samtidigt. Det ena fingret på en Oberheim framför mig och det andra på en Korg bakom mig. På kromade stativ. I olika höjd. Med headset. 😆 Så är det nog - men jag tänkte mest på någon sorts blandning av stilar som kunde bli intressant...
Die Hard (oregistrerad) Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Jag tror dom två förstnämnda skulle dribbla upp dom två senare på läktaren. Vince Clarke ba': - Öh, grabbar vad tror ni om att bara spela på monofoniska analogsynthar? Howard Jones: - Ja, vilken bra idé! Fast jag vill använda båda pekfingrarna samtidigt. Det ena fingret på en Oberheim framför mig och det andra på en Korg bakom mig. På kromade stativ. I olika höjd. Med headset. 😆 Ja det är ungefär som att en grupp av superduktiga musiker inser att de behöver en sångare. Vem ska vi välja? Öh, va sägs om Eilert Pilarm?
D Vibe Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Så Vince Clarke är klaviaturvärldens svar på Eilert Pilarm menar du?
D Vibe Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Det finns redan supergrupper i verkligheten tycker jag. Tråkigt svar, men jag tror personkemin i ett band är viktigare än att ett antal "supermusiker" (vad det nu betyder) skulle göra något. Men en feature med Björk på en Kraftwerklåt vore häftigt. 1
oioioi Postat 1 juni 2013 Postat 1 juni 2013 Mike Muir sång, Rocky George och Mike Clark gitarr, Robert Trujillo bas samt Josh Freese trummor.
eremit (oregistrerad) Postat 2 juni 2013 Postat 2 juni 2013 Sång - M.A. Numminen Trummor - Lars Ulrich Bas - Sid Vicious Gitarr(solo) - Greg Hetson Gitarr(komp) - Mats Willander Kör - Eilert feat. Milli Vanilli Scenografi - Nalle Knutsson Manager - Ian Faith Tekniker - En ökänd medlem på StudioForum... Snart på en festival nära dig.
MRS8 Postat 2 juni 2013 Postat 2 juni 2013 Dio(varför har ingen med honom), Lord, Wai, + jag på bas och ezDrummer.
Amis Postat 3 juni 2013 Postat 3 juni 2013 Inget som lockar, faktiskt. De försök som gjorts med supergrupper har mestadels inte lätt fram till speciellt mycket. För mycket viljor på samma ställe är inte bra. Men som önsketänkande funkar det ju.... Fast i mitt fall hade gruppen snarare svällt ut till en orkesters storlek. 1
pme (oregistrerad) Postat 3 juni 2013 Postat 3 juni 2013 Inget som lockar, faktiskt. De försök som gjorts med supergrupper har mestadels inte lätt fram till speciellt mycket. För mycket viljor på samma ställe är inte bra. Men som önsketänkande funkar det ju.... Fast i mitt fall hade gruppen snarare svällt ut till en orkesters storlek. Kommer i alla fall på några Travelling wilburys, abba och roxette.Tittar man på http://en.wikipedia....ergroup_(music) så hittar man fler. Foo Fighters, Crosby, Stills, Nash & Young och naturligtvis en bunt man aldrig har hört talas om.
Filip95 Postat 3 juni 2013 Postat 3 juni 2013 Hmmm, detta var svårt! 🙂 Här kommer iaf min grupp, John Fogerty - Sång & Sologitarr Bruce Springsteen - Sång & Gitarr Taylor Swift - Sång & Gitarr Paul McCartney - Bas & Körsång Elton John - Piano & Körsång Max Weinberg - Trummor Clarence Clemmons - Saxofon
Amis Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Kommer i alla fall på några Travelling wilburys, abba och roxette. Tittar man på http://en.wikipedia....ergroup_(music) så hittar man fler. Foo Fighters, Crosby, Stills, Nash & Young och naturligtvis en bunt man aldrig har hört talas om. Jag sa inte att det aldrig har lyckats bara att misslyckanden har varit bra fler.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.