Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja!

Jag har bara ett fungerande öra och har hörapparat*. Det vill säga att jag inte hör på den andra, men jag har en fundering:

Finns det bra hörlurar för de med nedsatt hörsel och att man kan ha hörapparaten på sig? Annars blir det som en rundgång i hörapparaten så det piper lite.

Brukar alltid ha ljudet via en stereo istället för via hörlurar annars.

*- Har hörapparat men för att förklara hörseln kortfattat så har jag "typ" en inbyggd hörselpropp i örat. Så den är alltid lite skyddad mot stark ljud även om jag alltid har hörselproppar.

Redigerat av DotHacler
Annons
Postat

Vissa hörlurar rundar hörapparaten mer än andra, men de funkar som när man har handen i närheten, eller regnhuva: den rundar och tjuter. Jag kör därför utan hörapparat när jag spelar in.

Postat (redigerat)

Vissa hörlurar rundar hörapparaten mer än andra, men de funkar som när man har handen i närheten, eller regnhuva: den rundar och tjuter. Jag kör därför utan hörapparat när jag spelar in.

Aha, intressant att springa på någon som också har hörapparat, jag föredrar att spela genom stereon eftersom man ändå kan köra genom ett externt ljudkort och så, det är förvisso lite andra problem med det. Ett annat när jag spelar in med hörlurar är att jag inte kan höra både det jag spelar och det jag spelat in så ...

Redigerat av DotHacler

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.