Christian Nilsson Postat 24 maj 2013 Postat 24 maj 2013 Hej, Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig att få min Arturia Analog Factory att fungera med mitt Cubase 6.5 Alla produkter är köpta i kartong med licensnr osv. Uppdateringar är gjorda med de senaste för e-licenser som följde med Cubase. Jag kör windows 8 på min dator. Ljudkortet Saffire 6 USB version 2.0 fungerar som det ska. Det som händer är att när Cubase har installerats i 64 bit så finns Arturian med bland synthar att välja, men då jag klickar på den så öppnas den inte eftersom Cubase hänvisar till en saknad fil som ska lösa VST Bridge-kopplingen på något sätt. Cubase hänger sig alltså så jag får trycka ctrl-alt-del för att komma ur programmet. När jag ringer till Arturias support så säger de att jag ska installera Cubase i 32 bit. Detta har jag provat men då dyker inte Arturian upp alls bland val av mjukvarusynthar. Detta känns riktigt irriterande då jag ändå har lagt ut en del pengar på produkterna. Jag behöver alltså konkreta tips på att lösa detta. Ej tips om att jag ska köpa mac och köra logic istället, för det hjälper inte mig ett skvatt just nu.
D200 Postat 24 maj 2013 Postat 24 maj 2013 Kolla i den mapp som pluginsen ska ligga i att de finns där, och du har väl installerat dem i både 32 och 64 bitar hoppas jag? Vet inte hur mappstrukturen ser ut i Win 8 men det finns ju två olika för 32 resp 64 bits plugins.
D200 Postat 24 maj 2013 Postat 24 maj 2013 En grej till är att det bästa tycker jag är 32 bitars Cubase till 32 bitars pluggar ELLER 64 Cubase till 32 bitars pluggar. Men 32 bitars Cubase till 64 bitars pluggar vet jag inte hur bra det funkar. Någon annan kan säkert säga nåt mer om det...
Lundin Postat 24 maj 2013 Postat 24 maj 2013 Hmm.. uppgraderade min Arturia V2 bundle till V3.0 i vintras och kör denna på min Windows 8 64-bit.. varken innan då jag körde V2 på en Windows 7 Ultimate 64-bit eller efter kloning av operativet o fanohansmoster har jag haft problem.. så frågan är sa frankenstein.. Posta gärna upp felmeddelandet här.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.