Jump to content
Annons

Abbey Road | 50s Drummer


KillwithSkill

Recommended Posts

Abbey Road | 50s Drummer

post-6091-0-97640300-1369169947_thumb.png

ABBEY ROAD | 50s DRUMS delivers the electrifying sound of the birth of popular music – a time when amplified instruments rose to prominence and drums came into their own. Expertly recorded, ultra-rare drums deliver an evocative, mid-heavy sound ready to compete with the latest electric guitars and basses. Adding its own touch of classic style to the DRUMMER Series, 50s DRUMMER also features period-authentic grooves, capturing the flair of early rock and roll, rhythm and blues, country, and jazz.

Allt klippt från http://www.native-instruments.com

Gå in och lyssna på demona! Låter RIKTIGT bra! phika.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag fixade mig Abbey road vintage drummer men jag vet inte om jag blev så förtjust i det.. Då föredrar jag EZDrummer eller Addictive. Lättare att mixa dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det tar fantamig aldrig slut!.....snart kommer 1850's drummer...

Exakt! Heter "Native Drums" bara, Fred Flinta edition 😛

NI Studio drummer är däremot en av dom bättre kommersiella produkterna där ute, om man vill ha realistiska trummor med mycket fin-detaljer och någorlunda lättmixat - om man inte vill använda det befintliga som modellera för att skapa ett helt eget sound, för då är NI SD inte bättre än nåt annat.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar fantamig aldrig slut!.....snart kommer 1850's drummer...

Jag fixade mig Abbey road vintage drummer men jag vet inte om jag blev så förtjust i det.. Då föredrar jag EZDrummer eller Addictive. Lättare att mixa dem.

Tyckte inte cymbaler och hi-hats lät allt för bra 😕

Exakt! Heter "Native Drums" bara, Fred Flinta edition 😛

NI Studio drummer är däremot en av dom bättre kommersiella produkterna där ute, om man vill ha realistiska trummor med mycket fin-detaljer och någorlunda lättmixat - om man inte vill använda det befintliga som modellera för att skapa ett helt eget sound, för då är NI SD inte bättre än nåt annat.

Det kanske inte slår er att poängen ligger i just att rubbet (på när som) är inspelat med utrustning från just den perioden, dvs 50-talet?

Trummor, mikrofoner, mixerbord osv...

Sen om det låter bra eller inte är en smaksak. Om man vill ha en veteranbil så går man väl inte och köper en eldriven smartcar?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...