Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Vad bör man tänka på om man ska köpa en tv för att kunna koppla sin Mac book PRO till och använda vid musikproduktion bland annat? Smart tv osv lär inte vara något att ha utan då kör man Apple tv istället va? Är wifi-tv att föredra? Förlorar man något på det? I övrigt är väl full hd att föredra då det bara skiljer några hundra från icke?

Tacksam för svar och input.

Annons
Postat (redigerat)

Jag kör Dvi-Vga-kabel (Mac Mini och Finlux 32"). Funkar utmärkt. Du kanske har Thunderbolt på din, då kan du använda den.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Postat
Vad bör man tänka på om man ska köpa en tv för att kunna koppla sin Mac book PRO till och använda vid musikproduktion bland annat?
Att du ska kunna inaktivera "overscan" på HDMI-ingången.

Du vill ha 1:1 Pixel Mapping så att du ser hela bildskärmsfönstret på TV:n utan beskurna kanter.

Postat

Jag kör Mac Pro, men på två wide samsung-skärmar som har både DVI och HDMI på ingångssidan. Den ena skärmen kopplade jag direkt till Mac Pro's första displayport (DVI) utan adapter då det inte behövdes, däremot köpte jag en adapter för den andra skärmen som jag använder från Mac'ens mini display port till HDMI (affären hade då inte adapter till DVI) för att få dubbelt så bred arbetsyta. Med detta vill jag få sagt att min display som använder HDMI är inte i närheten av att vara lika skarp som den med DVI, trots en massa inställnings-försök.

Ny adapter beställd nu, mini display port -> DVI för skärm två 🥰

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.