Per Boysen Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 (redigerat) Låten flyttad till denna playlist (för att lyssna kan man på vissa datorer behöva ladda ner playlist-dokumentet och dubbelklicka det för att öppna ljudströmmen) Redigerat 27 september 2007 av pboy
Carl_B Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 nice! 🙂 volym-lfon låter grym ju 🙂 fan asså pboy, du borde göra musik till porr-rullar!! 😄
Per Boysen Postat 8 mars 2004 Trådstartare Postat 8 mars 2004 Tack för att gillar den ;-) Det är inte volym-LFO utan cutoff-LFO på resonance-filtret.. Om du menar det där pad-ljudet. Det är samlern EXS24 i Logic och så ändrar jag hastigheten på LFO:ns beat-sync som styr cut-off. Kom på det tricket när jag lirade live med min AKAI MFC42 filterbank och styrde LFO-hastigheten från en midi expressionpedal.
Per Boysen Postat 8 mars 2004 Trådstartare Postat 8 mars 2004 fan asså pboy, du borde göra musik till porr-rullar!! 😄 Det har jag just gjort. Vill du göra filmen? ;-)
Carl_B Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 fan asså pboy, du borde göra musik till porr-rullar!! 😄 Det har jag just gjort. Vill du göra filmen? ;-) styr upp lite heta 18-20-åringar så.. 🙂
Carl_B Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 Tack för att gillar den ;-) Det är inte volym-LFO utan cutoff-LFO på resonance-filtret.. Om du menar det där pad-ljudet. Det är samlern EXS24 i Logic och så ändrar jag hastigheten på LFO:ns beat-sync som styr cut-off. Kom på det tricket när jag lirade live med min AKAI MFC42 filterbank och styrde LFO-hastigheten från en midi expressionpedal. Okay.. hör de nu... låter aningen osyncat på sina ställen dock... men skit samma.. 😄
hammagrella Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 En av dom skönaste låtarna jag hört i den här genren på länge. Snyggt!!
Andreas L Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 Jäkligt gott sound! Snyggt, rent och välbalanserat! Skulle vara intressant att läsa lite om utrustning, och "filosofin" bakom låten! Vad är det för sax i du använder förresten? Gott jobbat iallafall!
Twilight_Zound Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 (redigerat) HelGRYM Dock vill JAG inte påstå att det är en P-Rulle låt. Mer i stil med Vangelis, Kitaro eller så kolla LööveTemat i Bladerunner, som Vangelis gjort. Redigerat 8 mars 2004 av Twilight_Zound
Lundin Postat 8 mars 2004 Postat 8 mars 2004 Störtskön grej...diggar saxen...är den äkta eller äkta programmerad? Rella-la-la-laxxad var ordet.. /D
Per Boysen Postat 27 september 2007 Trådstartare Postat 27 september 2007 Vad är det för sax i du använder förresten? Tenor-sax. Tillverkad 1914. Spelad i realt-tid med luft. Angående "osynk i filter-fluttret": Osynken är medveten. Precis som att spela det fysiska instrumentet tenorsax (utan repetition, som en "first-take" inspelning) är filtersvepen en del i hela konceptet. En mästare på "osynk" är just Vangelis. Man vinner en del i känsla på "osynken" och jag accepterar gärna att musiken i vissa skeden glider förbi en och annan millisekund där ljud inte slungas ut med matematisk exakthet. För egen del gillar jag mycket musik som bygger på "gester" och "attityder". När man fattar vart en melodi är på väg upplever man snarare snubblingarna på vägen som sköna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.