Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

nice! 🙂

volym-lfon låter grym ju 🙂

fan asså pboy, du borde göra musik till porr-rullar!! 😄

Postat

Tack för att gillar den ;-) Det är inte volym-LFO utan cutoff-LFO på resonance-filtret.. Om du menar det där pad-ljudet. Det är samlern EXS24 i Logic och så ändrar jag hastigheten på LFO:ns beat-sync som styr cut-off. Kom på det tricket när jag lirade live med min AKAI MFC42 filterbank och styrde LFO-hastigheten från en midi expressionpedal.

Postat
fan asså pboy, du borde göra musik till porr-rullar!! 😄

Det har jag just gjort. Vill du göra filmen? ;-)

Postat
fan asså pboy, du borde göra musik till porr-rullar!! 😄

Det har jag just gjort. Vill du göra filmen? ;-)

styr upp lite heta 18-20-åringar så.. 🙂

Postat
Tack för att gillar den ;-) Det är inte volym-LFO utan cutoff-LFO på resonance-filtret.. Om du menar det där pad-ljudet. Det är samlern EXS24 i Logic och så ändrar jag hastigheten på LFO:ns beat-sync som styr cut-off. Kom på det tricket när jag lirade live med min AKAI MFC42 filterbank och styrde LFO-hastigheten från en midi expressionpedal.

Okay.. hör de nu... låter aningen osyncat på sina ställen dock... men skit samma.. 😄

Postat

Jäkligt gott sound! Snyggt, rent och välbalanserat!

Skulle vara intressant att läsa lite om utrustning, och "filosofin" bakom låten!

Vad är det för sax i du använder förresten?

Gott jobbat iallafall!

Postat (redigerat)

HelGRYM

Dock vill JAG inte påstå att det är en P-Rulle låt.

Mer i stil med Vangelis, Kitaro eller så

kolla LööveTemat i Bladerunner, som Vangelis gjort.

Redigerat av Twilight_Zound
Postat

Störtskön grej...diggar saxen...är den äkta eller äkta programmerad?

Rella-la-la-laxxad var ordet..

/D

  • 3 år senare...
Postat
Vad är det för sax i du använder förresten?

Tenor-sax. Tillverkad 1914. Spelad i realt-tid med luft.

Angående "osynk i filter-fluttret":

Osynken är medveten. Precis som att spela det fysiska instrumentet tenorsax (utan repetition, som en "first-take" inspelning) är filtersvepen en del i hela konceptet. En mästare på "osynk" är just Vangelis. Man vinner en del i känsla på "osynken" och jag accepterar gärna att musiken i vissa skeden glider förbi en och annan millisekund där ljud inte slungas ut med matematisk exakthet. För egen del gillar jag mycket musik som bygger på "gester" och "attityder". När man fattar vart en melodi är på väg upplever man snarare snubblingarna på vägen som sköna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.