Jump to content
Annons

Recommended Posts

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag brukar tänka på om en låt skulle ha funkat som radiohit utanför eurovision och i år tyckte jag nog bara att Norges låt hade gjort det... resten kändes som typiska eurovisionlåtar.

Annons
Postat

Det var många bra låtar i år tyckte jag. Danmark var en av flera låtar jag kunde tänka mig som vinnare.

Så jag säger inte att rätt låt vann, men en värdig låt vann.

Postat

Är det bättre ljud på en fläsk-tv?

Vet ej! Känner ingen som har en och det var ett bra tag sen jag själv hade en sådan. Du kan kanske ge en recension....?

Postat

Det kanske kan vara bra att tycka att fel låt vann? Jag menar, se det som inspiration till att skriva bättre låtar än eurovision-låtarna till vår egen studio-mello 😛

Jag hade dessa på min topplista över eventuell vinnare (ej i den ordningen):

Denmark

Russia

Ukraine

Norway

Hungury

Iceland

Malta

Belgium

Georgia

[Edit: tillägg]

Mest oväntade placering: Greece

Bra att du pushar för vår egne melodifestival. Jag kommer att köra en drive så snart semestern är överstökad. Vi behöver bli ett par till åtminstone.
Postat

Vet ej! Känner ingen som har en och det var ett bra tag sen jag själv hade en sådan. Du kan kanske ge en recension....?

Nä, jag har ingen platt-tv så jag kan inte jämföra. Tänkte bara att man kanske kunde hävda att man behållit fläsk-tv:n pga ljudet.

Postat

Bra att du pushar för vår egne melodifestival. Jag kommer att köra en drive så snart semestern är överstökad. Vi behöver bli ett par till åtminstone.

Det var så lite så 😎

Ja, det borde ju tillkomma fler tycker jag...

Det vore också lite kul, lite längre fram, att få läsa om vad andra gör, t.ex. musikstil, ballad/upptempo, spelar in i egen hemstudio/prostudio eller hyr/lånar, tagit en gammal låt eller skriver en ny osv. osv...

Spännande och kul ska det bli i alla fall 🙂

Postat

Nä, jag har ingen platt-tv så jag kan inte jämföra. Tänkte bara att man kanske kunde hävda att man behållit fläsk-tv:n pga ljudet.

Det borde inte vara en omöjlighet, men det beror ju på vilken fläsk-TV du har förstås.

Större plats för högtalare/låda(?) i en fläskis...Hela fläskisen är ju som en stor högtalarlåda på vissa modeller 🙂 ... Jämför en bärbar dators ljud med dess högtalare med en platt-TV t.ex, där platt-TV'n har större plats för högt/låda(?) än en bärbar dator.... Man upplever ju ljudet "vassare/skränigare" på en liten bärbar därför att det finns ytterst lite av basfrekvenser, typ......

....ja, så tänker jag i alla fall 😱

Postat

Tror inte man ska behålla fläsk-TV oavsett anledning. Min 42" plattis börjar redan kännas trång för ögonen 😄

Postat

Det var så lite så 😎

Ja, det borde ju tillkomma fler tycker jag...

Det vore också lite kul, lite längre fram, att få läsa om vad andra gör, t.ex. musikstil, ballad/upptempo, spelar in i egen hemstudio/prostudio eller hyr/lånar, tagit en gammal låt eller skriver en ny osv. osv...

Spännande och kul ska det bli i alla fall 🙂

Du läser ju mina tankar rakt av 😄 Telepatin är en fantastisk gåva. Just så hade jag tänkt mig, plus lite info hur man tänker gå till väga och hur långt man har kommit med mästerverket 🙂
Postat (redigerat)

Är nu säker på att Norge borde vunnit. Fantastisk låt och produktion!

Kul att få lära känna lite av Margeret Bergers tidigare låtar också, även om ingen av dem jag hört än är lika bombastisk som I feed you my love.

Redigerat av D Vibe
  • Gilla 1
Postat

Du läser ju mina tankar rakt av 😄 Telepatin är en fantastisk gåva. Just så hade jag tänkt mig, plus lite info hur man tänker gå till väga och hur långt man har kommit med mästerverket 🙂

Haha, va roligt 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.