Jump to content
Annons

Det var ett jävla tjabbel.


Recommended Posts

Solstrålen (oregistrerad)

Jag tycker att Studioforum klarat sig väldigt bra jämfört med många andra sociala medier.

Svt Debatt tog för inte så länge sedan upp näthat där människor till och med blir hotade.

Nä jag tycker Studioforum har ganska lågt i tak och skulle gärna se lite mer debatt i trådarna där man håller fast vid sin ståndpunkt och inte ger sig så lätt istället för att vika sig för etablissemanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jag tycker att Studioforum klarat sig väldigt bra jämfört med många andra sociala medier.

Svt Debatt tog för inte så länge sedan upp näthat där människor till och med blir hotade.

Nä jag tycker Studioforum har ganska lågt i tak och skulle gärna se lite mer debatt i trådarna där man håller fast vid sin ståndpunkt och inte ger sig så lätt istället för att vika sig för etablissemanget.

Tror inte det är så som TS menar. Han skrev "Forumet fått en väldigt tråkig ton, man kan till och med kalla den för falsk. De flesta på detta forum är här för att det brinner för inspelning och redigering av ljud och ett fåtal människor verkar vara här enbart för att få tjabbla och munhuggas"

Det är mer att vissa gillar att gå in för att reta upp folk mer eller mindre avsiktligt. Och dom är rätt bra på det, så det är svårt att undvika det. Det börjar som en oskyldig fråga om man kan utveckla hur man tänker, och sen går det gradvis över i att konstruktiv diskussion flätas samman med prestige-kamp, idiotförklarande, och att man anstränger sig för att inte förstå eller vilja nå samförstånd.

Folk som upplever sig 'förtryckta av etablissemang' och andra liknande 'Viva la Revolución'-föreställningar, det är jag tacksam för att Studioforum slipper med. Det är när folk inte kan acceptera/respektera att andra tänker/upplever annorlunda, utan ska "tvinga dom att inse sanningen" som det blir problem, aldrig lösningar eller förändring.

Redigerat av Signia
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Solstrålen (oregistrerad)

Tror inte det är så som TS menar. Han skrev "Forumet fått en väldigt tråkig ton, man kan till och med kalla den för falsk. De flesta på detta forum är här för att det brinner för inspelning och redigering av ljud och ett fåtal människor verkar vara här enbart för att få tjabbla och munhuggas"

Det är mer att vissa gillar att gå in för att reta upp folk mer eller mindre avsiktligt. Och dom är rätt bra på det, så det är svårt att undvika det. Det börjar som en oskyldig fråga om man kan utveckla hur man tänker, och sen går det gradvis över i att konstruktiv diskussion flätas samman med prestige-kamp, idiotförklarande, och att man anstränger sig för att inte förstå eller vilja nå samförstånd.

Att man känner sig 'förtryckt av etablissemanget' och andra liknande föreställningar är jag tacksam för att Studioforum slipper med. Det är när folk inte kan acceptera/respektera att andra tänker/upplever annorlunda, utan ska "tvinga dom att inse sanningen" som det blir problem, aldrig lösningar eller förändring.

Jag förstår dig då jag ofta sett hur en viss person på ett maniskt sätt använder retoriken till att idiotförklara dig trots att han inte är insatt i sakfrågan. Den personen har jag stalinist-förklarat så jag tar inte till mig av det han skriver längre eftersom man inte kan ta en sån person på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår dig då jag ofta sett hur en viss person på ett maniskt sätt använder retoriken till att idiotförklara dig trots att han inte är insatt i sakfrågan. Den personen har jag stalinist-förklarat så jag tar inte till mig av det han skriver längre eftersom man inte kan ta en sån person på allvar.

😆 Alltså, förlåt ... 😆 Men det där var as-skönt uttryckt!

Hemskt ledsen!

Phew, tårar i ögonen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår dig då jag ofta sett hur en viss person på ett maniskt sätt använder retoriken till att idiotförklara dig trots att han inte är insatt i sakfrågan. Den personen har jag stalinist-förklarat så jag tar inte till mig av det han skriver längre eftersom man inte kan ta en sån person på allvar.

Det är nog bara när denne har taggarna utåt eller är på det humöret som han beter sig "Stalinistiskt", som du säger.

Överlag är personen nog som de flesta andra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tråkigt att folk hotar och kallar varandra saker. Men Jag tycker faktiskt att det blivit bra mycket lugnare här på forumet nu för tiden. Jag har själv blivit mordhotad här och privat av medlemmar här ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solstrålen (oregistrerad)

Allting faller på plats.

Du menar att han går från klarhet till klarhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har själv blivit mordhotad här och privat av medlemmar här ifrån.

Det är väl några fler som har fått hat-pm från andra medlemmar. Inte ens när jag raljerade som värst här för lite över 3 år sen fick jag ett enda. Hur kom det sig att de som t om var lugnare än mig fick men jag klarade mig? Hmm.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl några fler som har fått hat-pm från andra medlemmar. Inte ens när jag raljerade som värst här för lite över 3 år sen fick jag ett enda. Hur kom det sig att de som t om var lugnare än mig fick men jag klarade mig? Hmm.

Det jag gjorde var att jag skrev att jag inte oroas utav sverigedemokraterna. Utan att jag oroas mer av en moderat riksdagsman som förespråkar sharia lagar i sverige. Han vill bla förbjuda musik, är för månggifte och att man får slå sin fru om hon är dum och även ha sex med henne fast hon inte vill(våldtäkt). Han är även för könsstympning av kvinnor. Och så länkade jag till en video på youtube från uppdrag granskning där han berättade om sina åsikter ,och då visade det sig att det var en sida som heter avpixlat som lagt upp videon på youtube. Och det hade jag ingen aning om. Och då började det med att några här tyckte jag hade en fruktansvärd människosyn eftersom jag inte gillade sharia, könsstympning våldtäkt osv. Dom jagade mig i tråd efter tråd och spred rykten om att jag var rasist osv. Sen började hoten både här och på min soundcloud sida, jag har bla fått massa ägg kastade på mitt hus. Det är tydligen så här att många i musikbranchen och mediebranchen går hand i hand med den yttersta våldsbejakande kommunist/kulturmaxist vänstern i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med TS att tonen verkligen inte är på ett respektfullt sätt många gånger. Det är bra att saker diskuteras och att många brinner för frågorna som ställs eller ämnen som berör annars skulle forumet dö. Känslan jag har är att många egentligen inte kan eller har erfarenhet av saker på forumet som de verkar diskutera om. Det känns mer som googlande och jag-måste-vinna-diskussionen syndrom. Det är sjukt trist tycker jag.

Jag är långt ifrån den mest tekniska och erfarna producenten/musikern/textförfattaren mm på forumet och jag väljer oftast bara att diskutera i trådar där jag tror och känner att jag faktiskt kan tillföra något av värde. Om jag känner att jag måste googla mig fram till ett svar kan jag lika gärna strunta i att deltaga.

Samtidigt måste vi också lyfta upp och tacka de personer som faktiskt lägger mycket tid här på att svara på våra frågor och som faktiskt vill hjälpa till. Ni är många och ni behövs. Försök att ignorera det som inte behövs och suga upp det som är av värde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag ägnar mig åt musik mycket för att slippa shit med politik, religion, ekonomi och andra ämnen. Vore tacksam om det kunde hålla sig härifrån, som det gjort hittills.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är tydligen så här att många i musikbranchen och mediebranchen går hand i hand med den yttersta våldsbejakande kommunist/kulturmaxist vänstern i Sverige.

Ja så där är det. De som brukar klaga på intolerans i media är allt som oftast väldigt intoleranta själva. Hycklare finns det gott om och självömkan och offermentalitetens kofta dras på när det passar dem själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så där är det. De som brukar klaga på intolerans i media är allt som oftast väldigt intoleranta själva. Hycklare finns det gott om och självömkan och offermentalitetens kofta dras på när det passar dem själva.

Och vilken täckning har du för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant ändå att den här tråden är på väg att bli sin egen antites.

Det var väntat, men det tog lite längre tid än jag trodde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det finns en del människor här med en skum agenda. Några av dom är så dumma att dom avslöjar sig.

Och vilken täckning har du för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Så otroligt trist att det alltid ska vara så här.

Nå, det var väl inte helt oväntat med tanke på vad den handlar om. Snarare var det nog rätt så oundvikligt. Men jag håller verkligen med om att det, hos vissa, finns en trist ton och en viss grälsjukhet. Samtidigt som jag tror att detta forum är mer förskonat än andra. Titta in på familjelivs forum eller liknande så bleknar detta i jämförelse. Kan det bero på att de flesta av oss är nördar i någon utsträckning och i varierande grad? [disclaimer] Och med nörd menar jag något väldigt positivt. [/disclaimer]

Edit: rättade till lite otydligheter.

Redigerat av everlastingrecords
Link to comment
Dela på andra sajter

Nå, det var väl inte helt oväntat med tanke på vad den handlar om. Snarare var det nog rätt så oundvikligt. Men jag håller verkligen med om att det finns en trist ton och en viss grälsjukhet bland forumets klientel. Samtidigt som jag tror att detta forum är mer förskonat än andra. Titta in på familjelivs forum eller liknande så bleknar detta i jämförelse. Kan det bero på att de flesta av oss är nördar i någon utsträckning och i varierande grad? [disclaimer] Och med nörd menar jag något väldigt positivt. [/disclaimer]

Nej oväntat var det ju inte men ändå trist.

Det kan säkerligen vara på det viset men jag känner att jag vill nörda mer och det är svårt att få göra det när vissa bara vill tjabbla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Man kan ju förminska vad som helst genom att jämföra med de värsta exemplen. Men det ska inte vara nåt försvar för vad som faktiskt är, liksom.

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det roligaste är endån att dom flesta som skrivit i tråden tycker att jag förtjänar att dö, med ett undantag. För hur kan jag ha mage att i en off topic tråd skriva att jag oroas av våldtäkter, mord, könsstymping, mord på homosexuella osv. Och så gråter ni i denna tråd över att någon blivit kallad trög eller dum, och liksom hur har jag mage att skriva om det jag varit med om på detta forum. Nej fy fan man tar sig för pannan och kan bara konstatera att en väldigt stor del musiker här inne tydligen gillar det jag oroas av så till den milda grad att jag måste dö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Menar du att vissa i den här tråden har pm:at dig eller? Ser ingen här i alla fall som skrivit något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roligaste är endån att dom flesta som skrivit i tråden tycker att jag förtjänar att dö, med ett undantag.

Var i hela världen får du det ifrån? det kanske är dax att byta tillbaka till ditt ursprungsnick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...